ادامه مذاکرات آلمان و ایران پس از ترور سردار سلیمانی

© Fotolia / Sven-Sebastian Markschiesادامه مذاکرات آلمان و ایران پس از ترور سردار سلیمانی
ادامه مذاکرات آلمان و ایران پس از ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کریستوفر بورگر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد از کانال های دیپلماتیک موجود بین کشور وی و ایران برای حل و فصل بحران استفاده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، بورگر اظهار داشت:" سفارت آلمان در تهران و سفارت ایران در برلین کمافی السابق وجود دارند و ما دارای کانال های گفتگو با ایران هستیم. در این رابطه هیچ تغییر رخ نداده است. کانال ها برای مذاکرات در جاهایی مورد استفاده قرار می گیرند که ضرورت داشته باشند".

دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش  - اسپوتنیک ایران
سازمان ملل: ترور سردار سلیمانی نباید آغازگر جنگ جدید در خلیج فارس شود

پس از ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تنش در منطقه خلیج فارس شدت پیدا کرده است..صبح امروز در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر دیگر از اعضای این سازمان کشته شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه دانست و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. آیت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی قول داده به خاطر شهادت سردار سلیمانی از آمریکا انتقام بگیرد.

وزارت خارجه روسیه ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد. پیش از این ، سیاستمداران و کارشناسان از جمله در امریکا این ترور را مورد نکوهش قرار داده و از جمله برنی ساندرز ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده  در اظهار نظر خود ، این حادثه را تشدید خطرناک تنش در منطقه نامید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала