واکنش مصر به احتمال اعزام ارتش ترکیه به لیبی

© AFP 2023 / Khaled Desoukiواکنش مصر به احتمال اعزام ارتش ترکیه به لیبی
واکنش مصر به احتمال اعزام ارتش ترکیه به لیبی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه مصر امروز پنجشنبه تصویب لایحه اعزام نیروهای نظامی ترکیه به لیبی توسط پارلمان ترکیه را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه (12 دی) پارلمان ترکیه با اکثریت آرا، اجازه اعزام نیروهای نظامی این کشور به لیبی را صادر کرد. 

اجازه اعزام سربازان ترک به لیبی صادر شد  - اسپوتنیک ایران
اجازه اعزام سربازان ترکیه به لیبی صادر شد

در بیانیه وزارت امور خارجه مصر آمده است: "اقدامات پارلمان ترکیه نقض تصمیمات بین المللی و قطعنامه شماره 1970 سال 2011 شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با لیبی است، که طبق آن کمیته تحریم ها علیه لیبی ایجاد و همچنین تحریم تسلیحاتی و همکاری نظامی با آم مقرر شد".

وزارت امور خارجه مصر هشدار داد كه اعزام نیروی نظامی ترکیه به لیبی می تواند پیامدهایی به همراه داشته باشد ، و همچنین اعزام سربازان آنكارا به ثبات در منطقه آسیب می رساند. این وزارتخانه تأکید می کند: "ترکیه مسئولیت کامل در این خصوص را به عهده خواهد گرفت."

بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه پس از برگزاری نشست شورای اتحادیه عرب در قاهره درباره درگیری‌های کنونی لیبی منتشر و در آن تلاش برای مقابله با مداخله خارجی در لیبی درخواست شده است. پیش از این ، رویترز با استناد به منابع موجود در طرابلس ، گزارش داده بود که دولت وفاق ملی  لیبی رسماً از ترکیه کمک نظامی خواسته است. گزارش شده است که این کمک نظامی هوایی ، زمینی و دریایی برای دفع حمله نیروهای دولت مستقر در شرق کشور به طرابلس درخواست شده  است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала