جهانگیری درآمد ایران در شرایط تحریم را اعلام کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جهانگیری درآمد ایران در شرایط تحریم را اعلام کرد
جهانگیری درآمد ایران در شرایط تحریم را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول رییس جمهور ایران بیان داشت که مهمترین درآمد ایران که نفت بود را آمریکایی ها در فشار تحریم دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ایران درباره درآمد کشور در شرایط تحریم گفت: در 9 ماه گذشته حجم مبادلات ایران با دنیا بیش از 70 میلیارد دلار بود که تا پایان سال 100 میلیارد دلار خواهد رسید.

جهانگیری افزود: آمریکایی ها دروغ می گویند که بخش دارو و درمان تحریم نیست. وقتی نفت و درآمدهای آن تحت تحریم قرار می گیرند چگونه می توان دارو و تجهیزات درمانی تهیه کرد. ما حتی اگر منابع مالی نیز داشته باشیم با تحریم سیستم بانکی مسیر تهیه و واردات دارو و تجهیزات پزشکی را مسدود می کنند.

کلاهبرداران با تقلید صدای جهانگیری، پول به جیب زدند - اسپوتنیک ایران
کلاهبرداران با تقلید صدای جهانگیری، پول به جیب زدند

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در بودجه سال 99 کل کشور با وجود تنگناها و محدودیت ها، بیش از 14 درصد سهم بودجه به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته که تقریباً از سایر بخش ها بالاتر است. جهانگیری با بیان اینکه مهمترین منبع درآمدی کشور که نفت بود را در فشار تحریم قرار دادند، افزود: طبیعی است که به بودجه فشار وارد می شود. با تحریم، درآمدهای نفتی ایران که بالغ بر 50 میلیارد دلار در سال بود تحت تاثیر قرار گرفت.

 وی در ادامه به حضور آمریکایی‌ها در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در هرجای این منطقه حضور پیدا کردند ناامنی و مزاحمت ایجاد کردند. سال هاست که در افغانستان و عراق حضور دارند و مردم آنها  یک روز خوش ندیدند. نیروی خارجی مستقر در منطقه برای اینکه نمی توانند به استقرار امنیت و آرامش کمک کنند، خودشان عامل ناامنی هستند.

وی با انتقاد به اظهارات رییس ‌جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اینکه مسوولان آمریکایی، ایران را مسوول حملات و حوادث عراق بدانند و آن را بهانه بمباران یک شهر و کشتن چند انسان بی گناه کنند، دروغی بزرگ است. در تاریخ دنیا ملتی صلح طلب تر از ایران وجود نداشته است. ایران در هیچ نقطه از جهان و در هیچ برهه‌ای از زمان علیه هیچ ملتی جنگ نداشته بلکه همواره دنبال صلح و آرامش در منطقه و جهان بوده است. اما در برابر متجاوزان با مشتی آهنین می‌ایستد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала