انتقاد شدید پومپئو از حمله به سفارت امریکا در عراق

© REUTERS / Erin Scottاعتراف آمریکا به نبودن اطلاعات مشخص درباره تدارک حملات توسط سپهبد سلیمانی
اعتراف آمریکا به نبودن اطلاعات مشخص درباره تدارک حملات توسط سپهبد سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق حمله به سفارت آمریکا در بغداد در روز 31 دسامبر را به "شدید ترین شکل" محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در بیانیه مورگان اورتئوس، سخنگوی رسمی وزارت خارجه امریکا اعلام شده است.

ضمناً پومپئو تدابیر اتخاذ شده از سوی مقامات عراق را خاطرنشان ساخته و تعهد آنها برای دفاع از نمایندگی دیپلماتیک آمریکا را یادآور شد.

روز سه شنبه معترضین در بغداد برای انتقام گیری به خاطر حملات هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان شیعه، دیوار بیرونی سفارت آمریکا را آتش زدند که منجر به آتش گرفتن یکی از ورودی های منتهی به این سفارت شد. پیش از این نیز شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داده بود که معترضین سعی کرده بودند به دروازه اصلی سفارت آمریکا در بغداد، واقع در منطقه سبز پایتخت عراق که در آن نمایندگی های دیپلماتیک و ادارات دولتی مستقر هستند، حمله کنند. تظاهرات اعتراضی  در نزدیکی سفارت آمریکا بلافاصله پس از تشییع جنازه اعضای گروه شیعه كتائب حزب الله كه در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا جان باختند،  آغاز شد.سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد هیچ زخمی در بین دیپلمات های آمریکایی وجود ندارد. آمریکا مقامات ایرانی را به این حمله متهم کرده است اما تهران این موضوع را انکار می کند. پنتاگون توضیح داد حمله به اعضای گروه شیعه كتائب حزب الله در پاسخ به حملات این جنبش به پایگاه عراق در نزدیکی کرکوک انجام شد که منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکا و زخمی شدن چهار سرباز این کشور گردید.

روز چهارشنبه تظاهرات در نزدیکی سفارت ایالات متحده ادامه یافت و سربازان آمریکایی بار دیگر از گاز اشک آور علیه تظاهرکنندگان استفاده کردند.

برهم صالح،  رئیس جمهور عراق روز سه شنبه حمله معترضین به سفارت ایالات متحده در بغداد را محکوم کرد و چنین اقداماتی "حمله به حاکمیت" خود عراق خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала