آخرین خبر درباره ماجرای فرار رئیس سابق نیسان از ژاپن

© Photo / IRNAکارلوس گون، رئیس سابق شرکت خودروسازی نیسان
کارلوس گون، رئیس سابق شرکت خودروسازی نیسان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت لبنان که کارلوس گون، رئیس سابق فراری شرکت خودروسازی نیسان شهروند این کشور است، بارها از ژاپن درخواست کرده بود ، وی را تحویل دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را شبکه تلویزیونی Fuji Television Network اعلام کرده است.

درخواست های تحویل گون قبل از فرار وی  از ژاپن به لبنان در پایان سال گذشته تقدیم شده بود . از جمله معلوم شده که تنها چند روز قبل ازفرار گون  درروز  20 دسامبر ، میشل عون رئیس جمهور لبنان ، شخصاً در دیدار با سوزوکی کایسوکه معاون وزیر امور خارجه ژاپن درخواست استرداد  وی را مطرح کرد اما  وی جواب منفی داده و توضیح داد كه كشور وی "این موضوع را براساس قوانین ژاپن بررسی خواهد کرد".

گون و گرگوری کلی دستیار او در 19 نوامبر 2018 با این ظن دستگیر شدند که رئیس هیئت مدیره نیسان تمام درآمد خود را اعلام نکرد و این کار را با کمک کلی انجام داد. مبلغ پنهان شده از سال 2010 تا 2017 ، 8 میلیارد ین (حدود 71 میلیون دلار) برآورد شده است. کلی در 25 دسامبر 2018 با قید وثیقه آزاد شد. علاوه بر این ، او متهم  است که با هزینه شرکت نیسان  زیان های خود در نتیجه سرمایه گذاری های خصوصی را جبران کرده است . میزان این ضرر و زیان 1.85 میلیارد ین (با توجه به نرخ ارز در آن زمان حدود 21 میلیون دلار) بود.

در بهار گذشته ، وکلای گون مبلغ 1.5 میلیارد ین (حدود 15 میلیون دلار) وثیقه پرداخت کردند که پس از آن وی به قید وثیقه آزاد شد. وی قبل از محاکمه ، که قرار بود در بهار سال 2020 در ژاپن برگزار شود ، حق ترک این کشور را نداشت.

با این حال ، در 31 دسامبر ، مشخص شد که وی به لبنان رفته است. سپس خود گون تأیید کرد که در لبنان است. روایت های مختلفی از چگونگی فرار وی از دست نگهبانان و اداره مهاجرت ژاپن وجود دارد. طبق یکی از آنها ، یک کنسرت به مناسبت جشن کریسمس در خانه او برگزار شد که  به احتمال زیاد در آن ماموران یک شرکت امنیتی خصوصی نقش "نوازندگان" را ایفا می کردند . گفته می شود پس از کنسرت ، گون را در داخل جعبه آلات موسیقی از خانه اش بیرون بردند . سپس وی به یکی از فرودگاه ها به احتمال زیاد در منطقه کنزای  منتقل شده و  از آنجا  با یک هواپیمای خصوصی ژاپن را ترک کرد.

پلیس ژاپن به دنبال کسانی است که به گون در فرار از این کشور کمک کرده اند  و همچنین روز پنجشنبه از خانه وی بازرسی نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала