شکست بوئینگ در برابر ایرباس

© Fotolia / Flik47شکست بوئینگ در برابر ایرباس
شکست بوئینگ در برابر ایرباس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایرباس شرکت اروپایی تولید کننده هواپیما در سال 2019، 863 فروند هواپیمای جدید به مشتریان تحویل داد که این رقم 7.9 درصد بیشتر از سال گذشته و 3 فروند هواپیما بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، ایرباس شرکت اروپایی تولید کننده هواپیما در سال 2019، 863 فروند هواپیمای جدید به مشتریان تحویل داد که این رقم 7.9 درصد بیشتر از سال گذشته و 3 فروند هواپیما بیشتر از سال گذشته است.

بوئینگ، رقیب اصلی ایرباس، تنها در 11 ماه نخست سال 2019، 345 فروند هواپیما تحویل داد که این بدان معناست که شرکت آمریکایی در تلاش برای بدست آوردن برتری بر روی این شاخص در جهان نتوانست رکورد دار باشد. آخرین باری که ایرباس توانست از رقیب خود پیشی بگیرد در سال 2011 بود اما هرگز اختلاف فروش بین این دو شرکت هواپیماسازی تا این حد زیاد نبود.

مدیر عامل بوئینگ از مقام خود کناره گیری کرد - اسپوتنیک ایران
مدیر عامل بوئینگ از مقام خود کناره گیری کرد

ایرباس برای دستیابی به حداکثر برتری در بازار هواپیما، برای اولین بار تولیدات خود را برای تعطیلات کریسمس متوقف نکرد. این دوره، زمانی است که صنعت در اوج عرضه قرار دارد.

دلیل این عدم موفقیت بوئینگ که سال گذشته توانسه بود 806 فروند هواپیما تحویل بدهد، وضعیت هواپیمای بوئینگ 737 MAX بود. در حال حاضر ، پرواز این هواپیما در سراسر جهان ممنوع است، به طوری که حدود 400 فروند از آنها در انبارها قرار دارد. از ژانویه سال 2020، تولید آنها به طور موقت متوقف شده است.

ایرباس از بویینگ در زمینه فروش از سال 2003 تا 2010 برتری داشت، اما پس از آن آمریکایی ها رهبری در این عرصه را به دست گرفتند و تا هفت سال دیگر آن را واگذار نکردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала