10 پیش‌بینی ناخوشایند برای سال آینده میلادی

© Photo / Unsplash / Colton Duke10 پیش‌بینی ناخوشایند برای سال آینده میلادی
10 پیش‌بینی ناخوشایند برای سال آینده میلادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سال 2020 میلادی، باید منتظر چه رویدادهایی باشیم؟

به گزارش اسپوتنیک، جهان در سال 2020 با تکان‌های شدیدی روبرو خواهد شد که دلیل اصلی آن‌ها بروز شمار زیادی از فرایندهای سنگین است.
کارشناسان Saxo Bank دست به 10 پیش‌بینی برای سال 2020 میلادی زده‌اند. اگر این پیش‌بینی‌ها عملی شوند پیامدهای محسوسی برای انواع عرصه های صنعتی دربرخواهند داشت.
در وهله اول متخصصان در انتظار بروز یک «زمستان دیگر هوش مصنوعی»  هستند. دوره‌ای که در آن توجه عمومی و سرمایه‌گذاری در این جهت علمی کاهش خواهد یافت. شایان ذکر است که در سالهای اخیر شرکت های بزرگ، میلیاردها دلار برای مطالعه و تحقیقات هوش مصنوعی خرج کردند.
به گفته فرانسوا شوله، یکی از مهمترین متخصصان deep learning، سرعت رشد در این عرصه طی 5 سال اخبر به حداقل سطح خود رسیده است. در عین حال صنعت «هوش مصنوعی» نیاز به انرژی هر چه بیشتری برای آموزش مدل های پیشرفته دارد.
هم اکنون شرکت های بزرگی مانند «فیس بوک»، میکروسافت و گوگل قادر هستند از عهده چنین مخارجی برآیند. سرمایه‌گذاری در این عرصه نیز کاهش می‌یابد.
کارشناسان کاهش استخراج نفت شیل در آمریکا و کاهش استخراج نفت در کشورهای اوپک و روسیه را پیش‌بینی می‌کنند. کندشدن رشد کارخانه های «شیل»، باعث افزایش تقاضا در بازار آسیایی خواهد شد. در سال 2020 عرصه نفت و گاز در صدر قرار خواهد داشت و زنگ خطر برای انرژی پاک بصدا درخواهد آمد که سودآوری آن کم است. اما توجه درازمدت به «انرژی سبز» افزایش خواهد یافت.

رزرو دیجیتالی آسیا

در سال 2020، چین ممکن است از دلار به عنوان ذخیره ارزی کنار برود. ارز جدید دیجیتالی ADR ممکن است جای آن را بگیرد که بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا پشتیبان آن خواهد بود. بدین ترتیب در آسیا بتدریج از دلار در اقتصاد بومی کنار خواهند رفت.
صادرکنندگان بزرگ نفت –اوپک و روسیه – نیز خودداری استفاده از دلار را آغاز خواهند کرد. سیستم ارز  ADR بصورت blockchain کار خواهد کرد که رصد تمام عملیات مالی را ممکن خواهد ساخت و جریان پولی ثابت را تأمین خواهد کرد.

تغییرات سیاسی و اقتصادی در غرب
بر طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان «ساکسو بانک»، تغییرات جدی در زندگی سیاسی تعدادی از کشورها رخ خواهد داد که عبارتند از:

- دونالد ترامپ در انتخابات 2020 شکست خواهد خورد و دمکرات ها، کاخ سفید را از آن خود خواهند کرد.
- در ایالات متحده مالیات America First مقرر خواهد شد که جمع‌آوری ثابت بر تمام درآمدهای حاصله از تولیدات خارجی را در نظر می‌گیرد.
- بروز رکود اقتصادی. شاخص نارضایتی از زندگی به بالاترین سطح از دهه 1980 خواهد رسید و تورم و بیکاری افزایش خواهد یافت.
- مجارستان از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد
- بانک مرکزی اروپا طی سال 2020 سه بار نرخ سپرده را افزایش خواهد داد.
- آفریقای جنوبی به دلیل افزایش کمبود بودجه شرکت نیروی ESKOM در مرز ورشکستگی قرار خواهد گرفت و مناطق از دادن وام خودداری خواهند کرد.
- سوئد همگرایی مهاجران را آغاز خواهد کرد و مقامات توجهی به مخالفان این ایده نخواهند کرد. سیستم اجتماعی زیر بار این فشار کمر خم خواهد کرد و اوضاع جنایی در کشور وخیم‌تر خواهد شد و رکود اقتصادی آغاز خواهد گشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала