معترضان دیوارهای سفارت آمریکا در بغداد را آتش زدند+ویدیو

© Sputnik / Nazek Mohammedمعترضان دیوارهای سفارت آمریکا در بغداد را آتش زدند+ویدیو
معترضان دیوارهای سفارت آمریکا در بغداد را آتش زدند+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معترضین در بغداد در محکومیت حملات هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان شیعه، دیوار بیرونی سفارت آمریکا را آتش زدند و یکی از ورودی های این سفارت آتش گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، معترضین در بغداد در محکومیت حملات هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان شیعه، دیوار بیرونی سفارت آمریکا را آتش زدند و یکی از ورودی های منتهی به این سفارت آتش گرفت. پیش از این، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داده بود که معترضین سعی کردند به دروازه اصلی سفارت آمریکا در بغداد، واقع در منطقه سبز پایتخت عراق که در آن ساختمان دیپلماتیکی و آژانس های دولتی مستقر هستند، حمله کنند. تظاهرات اعتراض آمیز در نزدیکی سفارت آمریکا بلافاصله پس از تشییع جنازه اعضای شیعه كتائب حزب الله كه در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا جان باختند آغاز شد.

کارمندان دیپلماتیک سفارت ایالات متحده، منجمله سفیر این کشور پیشتر ساختمان سفارت را ترک کرده و از عراق خارج شده بودند.

در این اعتراضات دیوار سفارت ایالات متحده در آتش سوخت و معترضین شعارهای ضدآمریکایی فریاد می زنند و به ساختمان های دیپلماتیکی سنگ پراکنی می کنند. هزاران نفر از اعضای گروههای مختلف شامل شبه نظامیان شیعه الحشد الشعبی در اطرف منطقه سفارتخانه جمع شده اند.

تلویزیون العربیه گزارش داد که نیروهای امنیتی عراق برای پراکنده کردن معترضینی که در اطراف سفارت آمریکا در بغداد جمع شده بودند، از گاز اشک آور استفاده کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала