ضربه ربات‌های بانکی به کارمندان بانک‌ها

© Fotolia / Serpebluربات
ربات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از بانک‌ها برای افزایش و حفظ رقابت پذیری خود مجبور به تعدیل نیرو شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، ربات های بتدریج جای کارمندان بانک ها در سراسر جهان را می‌گیرند و بسیاری از بانک‌ها برای افزایش و حفظ رقابت پذیری خود مجبور به تعدیل نیرو شوند.در نتیجه افزایش مشکلات مالی و تقویت نقش روبات‌ها در صنعت بانکی، میزان تعدیل نیرو در بانک‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

در سال 2019 حدود 78 هزار کارمند بانک در بیش از 50 بانک بزرگ در سراسر جهان اخراج شدند و انتظار می رود که روند کاهش کارکنان بانکی در سال 2020 نیز ادامه داشته باشد.

طلا - اسپوتنیک ایران
چرا روسیه ذخیره طلای خود را از بانک های انگلیس خارج می‌کند؟

رکورد تعدیل نیرو در بخش بانکی مربوط به سال 2015میلادی به 91448 هزار نفر رسیده بود. امسال بانک‌های اروپایی با اخراج 63500 نفر در صدر بوده اند و بانک های آمریکای شمالی - آمریکا و کانادا- با 7700 تعدیل نیرو در رده بعدی قرار دارند.یک نکته دیگر رباتی سازی بانک ها صرفه‌جویی در مخارج است. مثلا دویچه بانک آلمان اعلام کرده است که تا پایان سال 2022 در نظر دارد با اخراج حدود 18000 نفر از کامندانش ، 8 میلیارد و 300 میلیون دلار صرفه‌جویی کند.

هر چند شرایط برای بانک‌ها بهتر شده است اما بسیاری از آن ها برای رقابت پذیر ماندن چاره ای جز حرکت به سمت استفاده بیشتر از روبات ها و هوش مصنوعی ندارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала