توضیح آمریکا در باره حملات هوایی به عراق

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر توضیح آمریکا در باره حملات هوایی به عراق
توضیح آمریکا در باره حملات هوایی به عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو: حملات هوایی به مواضع «کتائب حزب الله» یک اقدام دفاعی بود.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیرامورخارجه آمریکا در یادداشتی منتشره در «توییتر» اعلام کرد که حملات هوایی به مواضع «کتائب حزب الله» یک اقدام دفاعی بود.

دیپلمات آمریکایی اشاره نمود که اوضاع را با دبیرکل سازمان ملل متحد به بحث گذاشته است. «من توضیح دادم که عملیات دفاعی ما با هدف بازدارندگی ایران و دفاع از شهروندان آمریکایی انجام شده است. این حملات پاسخی بود به حملات اخیر ایران».

چند نصیحت به پمپئو - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چند نصیحت به پمپئو

پمپئو افزود: «حمله‌ای که علیه پایگاه عراقی انجام شد، نیروهای آمریکایی را تهدید کرد. این قضیه هفته‌ها و هفته‌ها ادامه داشته است. این اولین رشته حملاتی نبود که علیه این پایگاه و پایگاه‌های دیگر عراق اجرا شد و جان آمریکایی‌ها را به خطر انداخت. و اقدام امروز ما واکنشی قاطع بود و آن چه را که پرزیدنت ترامپ ماه‌های متمادی گفته است، کاملا روشن کرد. و آن این است که ما اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد و جان مردان و زنان آمریکایی را به خطر می‌اندازد، برنمی‌تابیم. ما همواره نسبت به تعهدمان مبنی بر اجرای اقدامات قاطع در صورت بروز چنین شرایطی پایبند می‌مانیم».

آمریکا در واکنش به حملات مکرر گروه کتائب حزب‌الله به پایگاه‌های عراقی محل استقرار نیروهای ائتلاف عزم راسخ، پنج موضع کتائب حزب‌الله در عراق و سوریه را هدف حملات دقیق پدافندی قرار داد.» در این بیانیه به حمله اخیر کتائب حزب‌الله به یک پایگاه عراق در نزدیکی کرکوک که به کشته شدن یک شهروند ایالات متحده و زخمی شدن چهار تن از نظامیان آمریکایی منجر شد، اشاره شده است.

حمله هوایی آمریکا 29 دسامبر به تأسیساتی در غرب عراق و شرق سوریه انجام شد. بر اثر این حملات بیش از 30 نفر کشته و دست‌کم 45 نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала