تحریم‌ها باعث کاهش 200 میلیارد دلار از درآمد ایران شد

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی:مشکل آلودگی هوا فقط مخصوص ایران نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، تحریم‌ها باعث کاهش 200 میلیارد دلار از درآمد ایران شده است.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران اظهار داشت:« تا پایان سال 1400 تولید پتروشیمی کشور به دو برابر نسبت به سال 92 یعنی به صد میلیون تن رسیده و درآمد کشور از این صنعت به 25 میلیارد دلار می‌رسد.

اگر جنگ اقتصادی نداشتیم از سال 95 تا امروز 200 میلیارد دلار منبع اضافه وارد کشور می‌شد. اگر سال 97 و 98 تحریم نبودیم100 میلیارد دلار درآمد اضافه داشتیم در حالی که عده‌ای می‌گویند تحریم چه کرده است؟ آنها می‌گویند که باید مدیریت تحریم را قوی کنیم اما آیا ما باید بازوهای خود را قوی کنیم؟

چابهار نمی تواند تحریم شود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چابهار نمی تواند تحریم شود

وقتی آب و غذا نیست فرد هر چه قوی هم باشد در خطر می‌افتد ما اگر تحریم نبودیم حدود 100میلیارد دلار اعتبار خارجی به کشور وارد می‌شد. با این حال کشور بدون 200 میلیارد دلار اداره می‌شود اما به سختی شرایط مردم مشکل است اما ما هم در حد توان خود تلاش می کنیم.

این روزها تهران و کلان‌شهرها هوای بدی داشت که این آلودگی یک روزه ایجاد نشده است بلکه آلاینده‌ها در طول یک قرن کنار هم قرار گرفتند بنابراین یک روزه رفع نخواهد شد و دولت‌ها و مردم باید تلاش کنند تا آلاینده‌ها رفع شود البته آلودگی هوا فقط مال کشور ما نیست و ایران در زمینه آلودگی هوا رتبه 16 یا 17 دنیا را داشت. ما با شاخص‌آلودگی هوا 200 مدارس را تعطیل می‌کنیم اما هند با شاخص 300 و چین با شاخص 360 مدارس خود را تعطیل نمی‌کنند، زیرا اگر قرار باشد این کار را بکنند مجبورند 6 ماه در سال مدارس را تعطیل کنند. بنابراین مشکل آلودگی هوا فقط مخصوص ما نیست. البته مردم باید از دولت توقع داشته باشند که برای رفع آلودگی هوا برنامه ریزی داشته و تلاش کنند و اگر این اقدام را نکنند باید نقد شوند.

دولت یازدهم و دوازدهم آلایندگی گازوئیل را از چند هزار به 50 و 10 رسانده است. آلودگی پالایشگاه تبریز زیر 10 PPM است 75 درصد بنزین مصرفی یورو 4 و یورو 5 است در حالی که در دولت قبل آلوده ترین بنزین یعنی بنزین پتروشیمی در اختیار مردم بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала