اعلام مالیات و عوارض سیگار

© Photo / Pixabayاعلام مالیات و عوارض سیگار
اعلام مالیات و عوارض سیگار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مالیات بر دخانیات و سیگار یکی از انواع مالیات بر ارزش افزوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، میزان مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده سیگارهای داخلی و خارجی و همچنین انواع توتون و تنباکو اعلام شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی افزود:«بر این اساس، برای سیگارهای وارداتی 92 درصد، سیگارهای تولید داخل 27 درصد، سیگارهای تولید مشترک 37 درصد و برای سیگارهای تولید داخل با نشان بین‌المللی 42 درصد انواع مالیات و عوارض لحاظ می‌شود که در اختیار وزارت بهداشت و ورزش قرار خواهد گرفت.

مالیات بر دخانیات و سیگار یکی از انواع مالیات بر ارزش افزوده است که بر اثر مصرف این نوع محصولات از مصرف‌کننده دریافت می‌شود. مالیات بر ارزش افزوده، نوعی مالیات بر مصرف است که پرداخت‌کننده آن خریداران کالا و خدمات هستند.

آزاد شدن ترانزیت همه برندهای دخانیات در ایران - اسپوتنیک ایران
آزاد شدن ترانزیت همه برندهای دخانیات در ایران

بر این اساس، از ابتدای اجرای قانون برنامه ششم توسعه، تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی علاوه بر مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده مشمول مالیات‌ها و عوارض دیگری می‌شوند».

رئیس مرکز آموزش، پرورش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در این زمینه اظهار داشت:« مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخلی به میزان 10 درصد قیمت در کارخانه است. همچنین مالیات هر پاکت سیگار تولید مشترک 20 درصد تعیین شده و سیگار تولید داخل با نشان بین‌المللی (برند) معادل 25 درصد قیمت در کارخانه مالیات دارد.برای هر پاکت سیگار وارداتی به میزان 40 درصد قیمت کالا، بیمه و کرایه تا بندر مقصد «سیف Cif » مالیات اخذ خواهد شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت باید امکان دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصولات دخانی را فراهم کند.

سازمان امور مالیاتی مالیات و عوارض سیگار را در دو بخش سیگارهای داخلی و وارداتی در نظر گرفته است که بر این اساس برای سیگارهای وارداتی 12 درصد مالیات بر ارزش افزوده، سه درصد عوارض شهرداری، 26 درصد حقوق ورودی، یک درصد عوارض هلال احمر، 40 درصد مالیات مستقیم و 10 درصد مجوز حق انحصار اخذ می‌شود. بنابراین در مجموع برای سیگارهای وارداتی 92 درصد مالیات و عوارض اخذ می‌شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала