گزارش و تحلیل

آمریکا عقده مانور سه گانه را در عراق خالی کرد

© AP Photo / Maya Alleruzzoآمریکا عقده مانور سه گانه را در عراق خالی کرد
آمریکا عقده مانور سه گانه را در عراق خالی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علیرغم اینکه آمریکایی ها مدعی هستند دلیل حملات شان به مواضع کتائب حزب الله عراق حمله هفته پیش به یکی از پایگاه های آنها در نزدیکی کرکوک بوده، اما کاملا واضح است که آنها می خواستند در قبال مانور سه گانه ایران – روسیه و چین واکنشی نشان داده باشند و مثلا بگویند ما اینجا هستیم و هرکاری دلمان می خواهد انجام می دهیم.

بدیهی است مشکلات داخلی ای که آقای ترامپ درون ایالات متحده با آن مواجه می باشد هم در این ماجرا بی تاثیر نبوده و وی خواسته داخل آمریکا از این ماجرا استفاده سیاسی کند تا بگوید یک رییس جمهوری مقتدر می باشد.

حمایت بحرین از حملات آمریکا در عراق - اسپوتنیک ایران
حمایت بحرین از حملات آمریکا در عراق
ایالات متحده در شرایطی وارد عراق و منطقه خاور میانه شده که در این کشورها بحث قبیله و عشیره اولویت بسیار بالایی برای همه دارد و در ایدئولوژی زندگی قبیله ای و عشیره ای انتقام حرف اول را می زند.

وقتی که آمریکایی ها به عراق آمدند حدود دویست هزار عراقی را کشتند.

آمریکایی ها و همپیمانانشان افغانستان و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن و ... جان صدها هزار انسان بی گناه را گرفته اند و نباید تصور کنند در این شرایط هیچ کس سراغ آنها را نخواهد گرفت.

به تناسب همان جمعیتی که توسط آمریکایی ها کشته شده اند صدها هزار نفر در این منطقه زندگی می کنند که به خون آمریکایی ها تشنه می باشند وبه دنبال انتقام گرفتن از آنها هستند.

بدیهی است هر فرصتی هم دست اینها بیاید اینها تلاش می کنند برای کشتن آمریکایی ها از آن استفاده کنند.

حمله موشکی آمریکا به پایگاه حزب الله در عراق و سوریه  - اسپوتنیک ایران
حمله موشکی آمریکا به پایگاه حزب الله در عراق و سوریه
تصور اینکه کسی نیاز داشته باشد اینها را تحریک کند تا به آمریکایی ها حمله کنند یک تصور اشتباه بیش نیست.

قبلا هم آمریکایی ها به گروه های شیعه وابسته به الحشد الشعبی در عراق حمله کرده اند اما همیشه مدعی بودند حملات به صورت اشتباه انجام شده.

اینبار آنها رسما اعلام کرده اند که خود حمله را انجام داده اند و قطعا این حملات می تواند منجر به آن شود بسیاری از افراد و گروه های مسلح موجود در عراق به دنبال انتقام از آمریکایی ها باشند.

آمریکایی ها اگر تصور می کنند مثلا با تهدید ایران می توانند کاری کنند که ایران به دوستان خود در عراق فشار بیاورد تا دندان روی جگر بگذارند و واکنش نشان ندهند، تصور بسیار اشتباهی می باشد.

حتی اگر ایران هم بخواهد به آنها فشار بیاورد قطعا آنها با ایران هم موضعی متخاصم می گیرند و ایران را متهم به سیاسی کاری می کنند.

چیزی که مشخص است این می باشد که این حمله رسمی آمریکایی ها به مواضع کتائب حزب الله عراق موجب آن خواهد شد که دروازه های جهنم بر همه آمریکایی های موجود در عراق باز شود و بستگان کشته شدگان قطعا به دنبال انتقام خواهند بود، انتقامی که ممکن است دیگر فقط سربازان آمریکایی ها هدف قرار ندهد و آنها به دنبال آن باشند که هر آمریکایی ای را پیدا می کنند به قتل برسانند.

حال باید نشست و دید آیا آمریکایی ها توان تحمل تاوان این اقدام خود را خواهند داشت یا نه و وقتی که تابوت کشته های آمریکایی به آمریکا بر می گردد آیا باز هم سیاستمداران آمریکایی و متحدینشان باد در قبقب خواهند انداخت ودر مقابل دوربین ها ظاهر خواهند شد یا نه؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала