نیروی دریایی روسیه برای پوتین دردساز است؟

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر نیروی دریایی روسیه
 نیروی دریایی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنال اینترست: پوتین با مشکلات زیادی دست بگریبان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « نشنال اینترست»، نیروی دریایی روسیه در سال 2019 میلادی 23 کشتی جنگی جدید و 2 زیردریایی جدید و 3 هواپیما دریافت کرده است.

این خبر را ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اطلاع داد. این تعداد قابل توجهی است اما در واقع اکثر آن‌ها کشتی های کوچک پشتیبان هستند. در سال 2019 میلادی، روند تحویل کشتی های کوچک به نیروی دریایی روسیه ادامه یافت.

افزایش ناوهای مجهز به موشک های کالیبر و سیرکون نیروی دریایی روسیه  - اسپوتنیک ایران
افزایش ناوهای مجهز به موشک های "کالیبر" و "سیرکون" نیروی دریایی روسیه

ولادیمیر پوتین در این خصوص گفته بود:« ما توجه خاصی نسبت به نیروهایمسلح و البته به‌روزرسانی نیروی دریایی مبذول می‌داریم. در سال 2019، نیروی دریایی بیش از 480 نوع سلاح و تجهیزات دیگر دریافت می‌کند - دو زیردریایی جدید و 23 کشتی جنگی و پشتیبان و 3 هواپیما و 4 سیستم پدافند هوایی ساحلی و بیش از 400 واحد موشکی و اژدر.

نیروی دریایی روسیه در حال ایجاد سیستم موشک های بالستیکی و ساخت 50 زیردریایی جدید است.  نیروی دریایی یک کشتی حامل موشک بالستیکی از نوع «بوری-  Borei» را دریافت می کند. موشک های کروز «کالیبر» جدید نیز به نیروی دریایی تحویل داده شده‌اند که برد پرواز آنها 1000 مایل است.این نوع موشک ضربه زدن به اهداف دور زمینی بدون ترک آبهای امن ساحلی روسیه را برای کشتی ها و زیردریایی های روسیه فراهم می‌سازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала