وزارت خارجه ایران: حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی مصداق بارز تروریسم است

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranحمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی مصداق بارز تروریسم است
حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی مصداق بارز تروریسم است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران، حمله آمریکا به مواضع نیروهای حشد الشعبی در عراق را مصداق بارز تروریسم دانست.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت‌ امور خارجه ایران در کنفرانس خبری هفتگی خود در خصوص حمله آمریکا در عراق، تجاوز نیروهای آمریکا به خاک عراق و حمله به مواضع نیروهای حشد الشعبی را مصداق بارز تروریسم دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

حمله موشکی آمریکا به پایگاه حزب الله در عراق و سوریه  - اسپوتنیک ایران
حمله موشکی آمریکا به پایگاه حزب الله در عراق و سوریه

وزبر امور خارجه ایران از آمریکا خواست تا به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی عراق احترام گذاشته و دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف کند.

عباس موسوی در ادامه با اشاره به دروغ بودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: این حملات بار دیگر ادعای دروغ آمریکا در مبارزه با گروهک تکفیری داعش را اثبات کرد به طوری که ایالات متحده، مواضع نیروهائی را هدف قرار داده است که در طول سال‌های گذشته ضربات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرده است.

موسوی تصریح کرد: آمریکا با این حملات، حمایت قاطع خود را از تروریسم و بی توجهی به استقلال و حاکمیت کشورها نشان داده است و باید مسئولیت تبعات این اقدام غیرقانونی خود را بپذیرد.

وی حضور نیروهای خارجی در منطقه را موجب ناامنی، تشنج و بحران دانست و تاکید کرد: آمریکا باید به حضور اشغال‌گرانه خود پایان دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق، با خانواده شهدا و مجروحان این حمله تروریستی آمریکا ابراز همدردی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала