آمریکا: مقامات عراقی نمی توانند از ارتش ما محافظت كنند

© AP Photo / Luis M. Alvarezآمریکا: مقامات عراقی نمی توانند از ارتش ما محافظت كنند
آمریکا: مقامات عراقی نمی توانند از ارتش ما محافظت كنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ارشد وزارت امور خارجه روز دوشنبه گفتند كه مقامات عراقی تعهدات خود را برای محافظت از ارتش آمریكا انجام نمی دهند، بنابراین حملاتی به تأسیسات گروه کتائب حزب الله انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده عالی رتبه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام داشت: این وظیفه و تعهد عراق است که از ما محافظت کنند، اما آنها این کار را نکردند.

به گفته وی، ایالات متحده بارها و بارها با طرف عراقی در رابطه با احتمال حمله به نیروهای آمریکایی و اطلاعات مشترک صحبت کرده است. وی یادآور شد: ایالات متحده به دعوت مقامات عراقی در عراق است که موظفند از مهمانان حمایت کنند.

پیام جان بولتون در حمایت از حمله آمریکا به حشد الشعبی - اسپوتنیک ایران
پیام جان بولتون در حمایت از حمله آمریکا به حشد الشعبی

پیش از این، جاناتان هافمن معاون رئیس پنتاگون، گفته بود كه ایالات متحده به پنج مقر حزب الله در عراق و سوریه حمله كرد که در پاسخ به حملات مكرر كتائب حزب الله به پایگاههای عراقی است.

پنتاگون خاطرنشان کرد: این حملات با هدف کاهش توانایی این گروه در حملات آینده علیه نیروهای ائتلاف انجام شده است. وزارت دفاع توضیح داد که این اقدامات در پاسخ به حملات به پایگاه عراق در نزدیکی کرکوک انجام شد که منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکایی و زخمی شدن چهار نظامی آمریکایی شد. ایالات متحده ایران را به حمایت از حزب الله متهم می کند.

طبق اطلاعات حشد الشعبی، در هنگام شلیک توسط هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده به پایگاه نظامی، 25 نفر از اعضای این گروه کشته و 51 نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала