ایران ارتباط خود باحملات به نیروهای آمریکایی درعراق را تکذیب کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران ارتباط خود باحملات به نیروهای آمریکایی درعراق را تکذیب کرد
ایران ارتباط خود باحملات به نیروهای آمریکایی درعراق را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران هر گونه ارتباط با حملات به نیروهای آمریکایی در عراق را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این سخنان پس از آن ایراد شد که ایالات متحده باحمله به نیروهایی که مورد پشتیبانی ایران در عراق و سوریه هستند به به نوعی به حملاتی که به پایگاه های مورد استفاده آمریکا در عراق، پاسخ داد.

حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی مصداق بارز تروریسم است - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه ایران: حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی مصداق بارز تروریسم است

وی به خبرگزاری فارس گفت: " ما هرگونه نقش آفرینی در حمله به نیروهای آمریکایی را قویاً تکذیب می‌کنیم. این ادعای بدون مدرک آمریکا نمی تواند توجیهی برای بمباران و کشتار مردم بر خلاف قوانین بین‌المللی باشد.

دولت آمریکا برای توجیه این تجاوز و قتل عام، گروه های مردمی عراق را در ادامه دروغ های تکراری، تحت حمایت ایران و عامل حملات به مقر نیروهای آمریکایی در آن کشور معرفی کرده است.

طنزآمیز است که آمریکا هنوز بخش هایی از عراق را تحت اشغال خود گرفته و مردم این کشور را بمباران می کند و بی شرمانه ادعا می کند که به حاکمیت دولت عراق احترام می گذارد."

پنتاگون پیش از این گفته بود كه ایالات متحده در پاسخ به حملات مكرر به پایگاههای عراقی به پنج هدف از جنبش کتائب حزب الله در عراق و سوریه حمله كرد. وزارت دفاع توضیح داد که این اقدامات در پاسخ به حملات به پایگاه عراقی در نزدیکی کرکوک انجام شد که منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکایی و زخمی شدن چهار نظامی آمریکایی شد. پنتاگون خاطرنشان کرد: "این حملات با هدف کاهش توانایی این گروه در انجام "حملات در آینده" علیه نیروهای ائتلاف انجام شده است. ایالات متحده ایران را به حمایت از حزب الله متهم می کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала