آمریکا نباید نیروی دریایی ایران را دست کم بگیرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ناوشکن سهند ایران
ناوشکن سهند  ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا با گذشت هر روز احتمال درگیری مسلحانه آمریکا با ایران بیش‌تر می‌شود؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، تنش‌ها میان ایران و آمریکا در حال افزایش است و هر روز احتمال درگیری مسلحانه آمریکا با ایران نیز بیش‌تر می‌شود. اما واشنگتن نباید قدرت ناوهای ایران را دست کم بگیرد. ایران از روش جنگ‌های نامتقارن استفاده می‌کند که می‌تواند چالشی برای آمریکا باشد.

پیشرفت ایران در تولید ناوچه با ساخت ناوچه سهند خود را نشان داده و این ناوچه بسیار پیشرفته است.

در عین حال، تعداد زیادی از ترامپ می‌خواهند از استفاده از گزینه نظامی در مورد ایران خودداری کند. توانایی‌های نظامی ایران در زمین، هوا و دریا ارتقا یافته است. ایران اکنون ناوهای خود را ارتقا بخشیده و ناوشکن دماوند اکنون پیشرفت کرده  است. ایران این ناوشکن را تا حد زیادی مدرن کرده است.

ترامپ نيروى دريايى آمريكا را با زمان جنگ جهانى اول مقايسه كرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ نيروى دريايى آمريكا را با زمان جنگ جهانى اول مقايسه كرد

ناوهای کلاس الوند در جنگ‌های شدید و بزرگ می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.  ناوشکن دیگر ایران ناوشکن  کلاس موج است که کلاسی از ناوچه‌های سبک تولید شده داخل ایران است. به نظر می‌رسد ساخت و طراحی شناورهای کلاس مذکور براساس توسعه طرح ناوچه  الوند صورت گرفته است.

در ساخت شناور یک جنس بخصوص و ویژه با قابلیت رادارگریزی است و این کشتی جنگی به سامانه‌های الکترونیکی و دفاعی مدرن و به‌روز، تجهیز شده‌ است. بنابراین این تصور که ایران در مقابله با آمریکا در جنگ احتمالی ناتوان است، تصور اشتباهی است. ایران علاوه بر تجهیزات خود در نیروی دریایی و زمینی و هوایی از تاکتیک جنگ‌های نامتقارن استفاده می‌کند که می‌تواند چالشی جدی برای آمریکا باشد.

نشنال اینترست در ادامه به شناور‌های تندروی نیروی دریایی ایران اشاره کرده و به توانمندی آن‌ها در درگیری احتمالی می‌پردازد.برگزاری  رزمایش همچنین بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌ها و مقام‎های کشور‌های مختلف داشته و بسیاری از رسانه‌های خارجی این رزمایش را پیامی برای آمریکا توصیف کرده‌اند.

رزمایش مشترک سه‌ جانبه این پیام را برای آمریکا در بر دارد که به صورت یکجانبه از اعمال فشار علیه ایران خودداری کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این رزمایش دریایی مشترک، «مثلث جدید قدرت دریایی» در غرب آسیا توصیف شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала