آمریکا خواستار تحریم حزب الله از سوی اتحادیه اروپا شد

© AP Photo / DPA/ Bernd von Jutrczenkaریچارد گرنل
ریچارد گرنل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ایالات متحده از اتحادیه اروپا می خواهد كه حزب الله را پس از حمله موشکی که منجر به کشته شدن غیرنظامی آمریكایی شد را تحریم كنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Jerusalem Post،  پس از پشتیبانی نظامی ایران در حمله موشکی که منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکایی در عراق شد، ریچارد گرنل نماینده بلند پایه آمریکا در اروپا روز شنبه از کشورهای اروپایی خواست تا کل سازمان حزب الله را تحریم کنند.

گرنل توئیت کرد: اکنون زمان خوبی خواهد بود که متحدان اروپایی ما از رئیس پارلمان آلمان پیروی کنند و گامی در جهت تعیین یک سازمان تروریستی بر دارند.

​یک مقام آمریکایی گفت: ایالات متحده مشارکت کتائب حزب الله، یک سازمان شیعه تحت حمایت ایران را در قتل پیمانکار آمریکایی بررسی می کند. این پیمانکار در نزدیکی کرکوک در سایت میادین نفتی کشته شد.

هفته نامه جروزالم پست گزارش داد: پارلمان آلمان ابتکار عمل غیر الزامی را تصویب كرده و از دولت خواسته كه فعالیت های سازمان تروریستی حزب الله لبنان را در آلمان منع كند.

پارلمان از دولت صدراعظم آنگلا مرکل و همچنین اتحادیه اروپا خواسته است که ممنوعیت کامل حزب الله را تصویب کنند.

اتحادیه اروپا در سال 2013 فقط "شاخه نظامی" حزب الله را تحریم کرد. "جناح سیاسی" حزب الله در اتحادیه اروپا و آلمان فعالیت می كند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала