گندم های روسیه طی چند روز آینده وارد ایران خواهند شد

© Sputnik / Aleksander Liskin  /  مراجعه به بانک تصاویر گندم
گندم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منبع آگاه: در یکی از بنادر بزرگ روسیه، دو کشتی فله بر که با گندم پر شده اند طی چند روز آتی به سمت ایران حرکت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری آمریکایی با استناد به منابع تجاری اعلام کرد: ایران در هفته‌های اخیر یک میلیون تن گندم از بازارهای بین‌المللی خرید کرده است. به گفته این منابع، احتمالا منابع خرید این خریدها، روسیه و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان است. یکی از منابع آگاه گفت: دو کشتی پانامامکس فله‌بر که با گندم‌های روسیه بارگیری شده‌اند، یکی از بنادر بزرگ روسیه را به مقصد ایران در هفته آینده ترک خواهد کرد.

یکی از مقامات اتحادیه صنایع غذایی ایران در ماه اکتبر گفت تهران در نظر دارد تا در سال جاری شمسی که در بهار 2020 به پایان می‌رسد، 3 میلیون تن گندم خریداری کند. پیشتر نیز علی اکبر مهرفرد، معاورن وزیر کشاورزی  گفته بود که تهران یادداشت تفاهمی با روسیه و قزاقستان برای واردات موقت گندم امضا کرده است.

ایران از روسیه یک میلیون تن گندم وارد می کند - اسپوتنیک ایران
ایران از روسیه یک میلیون تن گندم وارد می کند

به عقیده یکی از تجار ایرانی باید دید که حقیقتا چه میزان گندم تحویل داده می‌شود، زیرا نقل و انتقال مالی با ایران هنوز بسیار دشوار است. تاجر ایرانی گفت: انتظار داریم یک میلیون تن از این گندم ها از روسیه و مناطق دیگر دریای سیاه تامین شده باشد. درصورتی که مشکل پرداخت‌ها حل شود، احتمالا حدود 100 هزار تن گندم از آلمان تامین خواهد شد. همچنین مشکلاتی در مورد وجود آفت در گندم روسیه وجود دارد.

خبرگزاری رویترز پیشتر اعلام کرده بود که بیش از 20 کشتی حامل حدود یک میلیون تن غلات در ماه اکتبر به علت مشکلات پرداخت ناشی از تحریم‌های آمریکا خارج از بنادر ایران سرگردان هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала