گفت‌و‌گوی تلفنی پوتین و مرکل درباره خط لوله "جریان شمالی ـ 2"

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر گفت‌و‌گوی تلفنی پوتین و مرکل درباره خط لوله "جریان شمالی ـ 2"
گفت‌و‌گوی تلفنی پوتین و مرکل درباره خط لوله جریان شمالی ـ 2 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل در یک مکالمه تلفنی بر تعهد دو کشور مبنی بر پشتیبانی بیشتر از پروژه جریان شمالی 2 تأکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان طی یک گفتگوی تلفنی در خصوص تماس‌های بیشتر بین طرفین توافق کردند.

اعلام تحریم های آمریکا علیه جریان شمالی ـ 2 - اسپوتنیک ایران
اعلام تحریم های آمریکا علیه "جریان شمالی ـ 2"

رهبران دو کشور طی این تماس تلفنی مجدداً بر تعهد خود مبنی بر پشتیبانی بیشتر از پروژه جریان شمالی 2 (نورد استریم – 2) تأکید کردند. علاوه بر این، سران دو کشور بر پیشرفت در مذاکرات مربوط به ادامه ترانزیت گاز روسیه از طریق خاک اوکراین پس از یکم ژانویه سال 2020 تاکید کردند.

در خبر منتشره توسط سرویس خبری کرملین آمده است: (در این گفتگوی تلفنی) در جریان تبادل نظرات در رابطه با لیبی، هدفمندی و افزایش تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک در راستای حل بحران (در این کشور) از جمله با وساطت و میانجیگری آلمان و سازمان ملل متحد، مورد تاکید قرار گرفت." همچنین سران دو کشور در این گفت و گوی تلفنی اوضاع سوریه را نیز مورد بررسی قرار دادند.

علاوه بر این ، ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل تعطیلات کریسمس و سال نو را به یکدیگر تبریک گفته و در مورد تماس‌های بیشتر در آینده توافق کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала