نماینده مجلس آمریکا درباره اتحاد ایران، روسیه و چین هشدار داد

© Sputnik / Stanislav Savelyevنماینده مجلس آمریکا درباره اتحاد ایران، روسیه و چین هشدار داد
نماینده مجلس آمریکا درباره اتحاد ایران، روسیه و چین هشدار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ایالت ایندیانا با بسیار خطرناک خواندن رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین گفت که تک‌تک آمریکایی‌ها باید درباره اتحاد این سه کشور نگران باشند.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز ادوارد بنکز، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با محور شرارت خواندن سه کشور ایران، روسیه و چین درباره اتحاد آنها هشدار داد و گفت: "تک‌تک آمریکایی‌ها باید درباره اتحاد آنها نگران باشند".

رزمایش دریایی مشترک و بزرگ ایران، روسیه و چین از صبح روز جمعه (ششم آذر) در آب‌های شمالی اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شد و قرار است چهار روز به طول بیانجامد. شروع این رزمایش در رسانه‌های بین‌المللی نیز بازتاب گسترده‌ای داشته و این بازتاب‌ها همچنان ادامه دارد.

جیمز ادوارد بنکز در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: "این رزمایش یک اقدام تحریک‌آمیز توسط محور شرارت بوده است، ایران با چینی‌ها و روس‌ها ائتلاف کرده است. نیروی دریایی هیچ یک از این سه کشور به صورت جدا و به تنهایی به هیچ وجه نمی‌توانند با قدرت نیروی دریایی ما همخوانی داشته باشند اما به صورت دسته جمعی توانشان از نیروی دریایی ایالات متحده فراتر خواهد رفت و ما داریم می‌بینیم که این سه کشور در این منطقه از جهان در یک تمرین تحریک آمیز دور هم جمع شده‌اند و این چیزی است که باید برای ما نگران‌کننده باشد".

مجری فاکس نیوز سوال کرد: "وقتی به مکان برگزاری این رزمایش نگاه می‌کنید، می‌بینید که حضور نیروی دریایی چین در رزمایشی در منطقه‌ای بسیار بسیار دورتر از سواحل چین انجام شده است. آیا این همان هشدار بیدار باشی است که ما درباره تدارک چینی‌ها برای توانمند شدن به منظور نمایش قدرت در مناطقی بسیار بسیار دورتر از مرزهایشان شنیده بودیم؟"

عضو کنگره آمریکا به این سوال اینطور جواب داد: "واقعا و قاطعا همینطور است که می‌گویید. این یک مثالی درباره این است که چینی‌ها در حال هم سو کردن خود با ایران است؛ کشوری که یک بازیگر بسیار خطرناکی است. همین دیروز ایران شاید مسوول حمله به عراق باشد که در آن یک پیمانکار آمریکایی کشته و چند نظامی آمریکایی زخمی شدند و این واقعیت که چینی‌ها در چنین تمرین نظامی تحریک آمیز با ایران  همسو شده‌اند باید برای تک تک آمریکایی‌ها و به ویژه من که یک قانونگذار عضو کمیته نیروهای مسلح (مجلس نمایندگان آمریکا) هستم، نگران کننده باشد".

بنکز افزود: "ائتلاف بین چین، روسیه و ایران یک ائتلاف خطرناک است و نیروهای دریایی متحد این سه کشور موضوعی است که ما باید بسیار به آن توجه داشته باشیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала