امنیت دریاها برای صادرات و واردات کالاها

© Sputnik / Vitaliy Ankov اقیانوس هند
 اقیانوس هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در منطقه خلیج عدن حدود 5هزار کشتی را اسکورت و به 30 فروند از کشتی‌های کشورهای جهان کمک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، معاون فرمانده ارتش ایران اعلام نمود که ایران، روسیه و چین قصد دارند به برگزاری رزمایش‌های مشترک در آینده ادامه بدهند.رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند آخرین رزمایش از این نوع نخواهد بود.

دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد ارتش روز 28 دسامبر در نشست خبری در  موضوع رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین اعلام نمود:« شمال اقیانوس هند یکی از مناطق استراتژیک جهان است چون این منطقه در منطقه مهم و راهبردی دنیا قرار گرفته است.بالای 90 درصد صادرات و واردات کشورهایی که به دریاها راه دارند، از طریق دریا انجام می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا: با روسیه و چین در هر نقطه جهان مقابله خواهیم کرد - اسپوتنیک ایران
افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه اقیانوس های آرام و هند

زمانی که موضوع ناامنی های دریایی در منطقه خلیج عدن مطرح شد، از ما درخواست شد تا برای تامین و ایجاد امنیت این منطقه اقداماتی انجام دهیم و مابا اقتدار تحت کنترل خودمان امنیت را در این منطقه برقرار کردیم. تاکنون در این منطقه حدود 5هزار کشتی را اسکورت  و به 30 فروند از کشتی‌های کشورهای جهان کمک کردیم.روند برگزاری رزمایش های مرکب ادامه خواهد داشت و در این رزمایش برای رزمایش های آتی هماهنگ و آماده می‌شویم. وقتی رزمایش با کشورهای همسایه باشد رزمایش مرکب نام می‌گیرد.

بسیاری تلاش می‌کنند منطقه را ناامن نشان دهند تا توجیهی برای حضورشان عنوان کنند اما ما امنیت منطقه را تامین می‌کنیم و اعلام می‌کنیم امنیت برقرار است و به اینکه دیگران بخواهند حضور نامشروعی در منطقه داشته باشند نیازی نداریم.

قطعا خیلی از کشورها امروز می‌خواهند بدانند رزمایش ایران روسیه و چین چگونه برگزار می‌شود. ما در سال‌های قبل نشان دادیم که در این زمینه با کسی تعارف و شوخی نداریم. این یک هشدار جدی است. اطمینان داشته باشید هر شناور یا هر پرنده‌ای را که وارد محدوده رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین‌ شود، می‌زنیم. کسی حق‌ ورود به رزمایش ما را ندارد.

آسمان کشور به طور مرتبط تحت کنترل است. سیستم پدافند هوایی ما مدام در حال رصد و کنترل مرزهای هوایی کشور است و کوچکترین ورود غیرقانونی به مرزها داشته باشیم به شدت برخورد و طبق مقررات بین المللی عمل می کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала