پیش بینی آغاز "جنگ سرد" جدید در سال نو 2020 میلادی

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی آغاز "جنگ سرد" جدید در سال نو 2020 میلادی
پیش بینی آغاز جنگ سرد جدید در سال نو 2020 میلادی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سال نوی 2020 میلادی جنگ سرد جدیدی در انتظار جهانیان خواهد بود که اینبار در فضای مجازی رخ می دهد.

به گزارش اسپوتنیک ، در گزارش تحلیلی شرکت فناوری اطلاعات Check Point  گفته می شود ، پخش اخبار جعلی در آستانه انتخابات گرایش اصلی در فضای مجازی خواهد بود و شرکت ها و مردم عادی باید کمافی السابق در مقابل  باج افزارها  و ویروس های فیشینگ که در گذشته نیز رواج داشته اند، از خود احتیاط نشان دهند.

کارشناسان معتقدند : "یک جنگ سرد جدید در دنیای آنلاین رخ خواهد داد. حملات سایبری بطور فزاینده ای در درگیری های غیرمستقیم بین کشورهای کوچک مورد استفاده قرار گرفته و توسط کشورهای بزرگی که به دنبال تثبیت و گسترش حوزه های نفوذ خود هستند ، تأمین و پشتیبانی خواهد شد

علاوه بر این ، آنها افزایش تعداد حملات سایبری به تاسیسات و سایر زیرساخت های مهم را پیش بینی کرده ودر  توضیح  می گویند که در بسیاری از کشورها  از فناوری های منسوخ در زمینه برق و آبرسانی استفاده می شود.

هراسناک ترین گرایش سال از دیدگاه کارشناسان سایبری  - اسپوتنیک ایران
هراسناک ترین گرایش سال از دیدگاه کارشناسان سایبری

تحلیلگران پیش بینی می کنند در سال 2020 تعداد حملات هدفمند به شرکت ها، مقامات و سازمانهای بهداشتی با استفاده از باج افزار و همچنین حملات از طریق بدافزارهای موبایل  افزایش یابد که می تواند داده های پرداخت ، حساب های کاربری  و اطلاعات مربوط به وجوه را از حساب های بانکی  قربانیان سرقت کند. در گزارش تحلیلی گفته می شود: "نسخه های جدید بدافزارها  در دسترس هر کسی است که مایل است به خریداری آنها باشد."

Check Point  پیش بینی می کند حملات فیشینگ بیشتری علیه کارمندان شرکت های مختلف صورت بگیرد. فیشینگ،  سرقت اطلاعات محرمانه (گذرواژه‌ها ، اطلاعات کارت اعتباری و اطلاعات شبکه‌های اجتماعی) از طریق توزیع ایمیل ، و همچنین پیام‌هایی است که ظاهراً به نمایندگی از موسسات مالی و دولتی ، شبکه‌های اجتماعی انجام شده است. کارشناسان می گویند: "علیرغم اینکه ایمیل همچنان راستای  شماره 1 در حملات هکرها است ، مجرمان سایبری از بسیاری از راستاهای دیگر نیز در حملات خود استفاده می کنند. فیشینگ به طور فزاینده ای شامل حملات پیامکی به تلفن های همراه یا استفاده از پیام رسانی در شبکه های اجتماعی و سیستم های عامل در بازی های رایانه ای است."

به عقیده شرکت فناوری اطلاعات Check Poin ، یکی دیگر از گرایش های سال 2020 ، انتشار اخبار جعلی در طول مبارزات انتخاباتی خواهد بود. خاطرنشان می شود: "در سال 2016 ، قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، انتشار اخبار جعلی با استفاده از هوش مصنوعی آغاز شد. مخالفان سیاسی با ایجاد تیم های ویژه ای که داستان های دروغین را تدوین و منتشر می کردند ،به موفقیت هایی دست می یافتند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала