جدیدترین افتضاح در فوتبال ایران!

© Photo / IRNAوینفرد شفر سرمربی اسبق استقلال
وینفرد شفر سرمربی اسبق استقلال  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساشا شفر پسر وینفرد شفر سرمربی اسبق استقلال که بدون مدرک به عنوان آنالیزور در کنار پدرش کار می کرد ، دریافتی نجومی از این باشگاه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فوتبال ایران،  میانگین دستمزد مربیان لیگ برتر از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۱۰ میلیارد تومان است. آنالیزور‌ ها هم معمولاً قرارداد‌هایی به ارزش ۵۰ تا نهایتاً ۲۰۰ میلیون تومان دارند. در این بین ممکن است مثلاً یک آنالیزور مطرح باشد که قراردادی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان هم بسته باشد. این مقدمه را نوشتیم تا برسیم به یک مورد عجیب در تاریخ فوتبال ایران؛ آنالیزوری با قراردادی ۹۰۰ میلیون تومانی! این اعترافی است که یک استقلالی کرده است.

ازدواج دستیار سرمربی سابق استقلال با دختر ایرانی - اسپوتنیک ایران
ازدواج دستیار سرمربی سابق استقلال با دختر ایرانی + عکس

ساشا شفر را که حتماً یادتان هست. او در استقلال آنالیزور پدرش بود و اگر تا امروز وینفرد می‌ماند شک نکنید او هم بود و به کارش ادامه می‌داد. ساشا روی پدرش نفوذ زیادی داشت و در تصمیم‌گیری‌ها نقشی کلیدی ایفا می‌کرد. حتی بعضی از بازیکنان استقلال با او طرح رفاقت ریخته بودند تا از این طریق به خواسته‌های خود برسند.

حالا مشخص شده تمام شایعات درباره دستمزد نجومی این آنالیزور که البته اصلاً مدرک آنالیزوری نداشته، صحت داشته است. سال اولی که ساشا به ایران آمد، ماهانه ۴ هزار دلار دریافت می‌کرد! دستمزد او در استقلال از دستمزد ساناک دستیار اول شفر در امارات ماهانه ۲ هزار دلار بیشتر بود. به همین خاطر ساناک وقتی فهمید ساشا چنین پولی می‌گیرد دو پا هم قرض کرد تا زودتر خودش را به تهران برساند.

برای سال دوم استقلال تصمیم گرفت ماهانه ۳ هزار دلار روی دستمزد این آنالیزور بگذارد. کسی نمی‌داند چرا ولی این اتفاق در دوران مدیریت افتخاری رخ داد.

توفیقی معاون وقت باشگاه استقلال هم با تأیید این خبر می‌گوید:

«بله، او ماهی ۷ هزار دلار می‌گرفت که با باشگاه قراردادی ۱۰ ماهه بست.»

البته توفیقی نگفت، پاداش هم به ساشا تعلق می‌گرفت! یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد با توجه به اینکه دلار در آن روز‌ها بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان بود، در ماه اول رقمی حدود ۸۰ میلیون گرفت. تازه در طول سال رقم بالاتر هم رفت، چون دلار تا ۱۴ هزار تومان هم رسید. یعنی در ماه‌هایی از سال ۹۸ میلیون تومان در استقلال درآمد داشت! در ماه‌هایی هم که تیم خوب می‌برد، درآمد او به خاطر پاداش‌ها بالاتر می‌رفت.

ولی نکته تأسف‌برانگیزتر این بود که ساشا شفر بدون مدرک آنالیزوری کنار استقلال فعالیت می‌کرد. پندار توفیقی اعتراف کرد مدرک ساشا روانشناسی بوده؛ تازه نه روانشناسی در فوتبال! او، اما در تمام جلسات فنی حاضر می‌شد، اما به گفته بازیکنان معمولاً اصلاً حرف نمی‌زد و فقط نگاه می‌کرد.

قرارداد ساشا شفر و پولی که از استقلال گرفت، به خوبی شهادت می‌دهد قرارداد خارجی‌ها در ایران چطور است! او حتی از بعضی از بازیکنان استقلال هم بیشتر پول می‌گرفت و رقم دریافتی‌اش سال گذشته از نصف مربیان لیگ برتر هم بیشتر بود!

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала