منبع: بریتانیا در پشت پرده اقدامات فعلی علیه اسپوتنیک قرار دارد

© Sputnik / Aleksander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر منبع: بریتانیا در پشت پرده اقدامات فعلی علیه اسپوتنیک قرار دارد
منبع: بریتانیا در پشت پرده اقدامات فعلی علیه اسپوتنیک قرار دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع عالی رتبه در مسکو اعلام کرد مقامات بریتانیا در پشت پرده اقدامات فعلی مقامات استونی برای تعقیب و پیگرد کارکنان خبرگزاری اسپوتنیک قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک ، اخیراً ، مقامات بریتانیا اقدامات ستیزه جویانه بسیاری را علیه رسانه های روسی انجام داده اند: آنها خبرنگاریک  نشریه  روسی را وادار به خروج از لندن نمودند، ویزا برای كار یک خبرنگار روس در بریتانیا صادر نكردند ، از تأمین دسترسی تعدادی از خبرنگاران روس به رویدادها خودداری نموده  و  عمدا برای كارشان مشكل ایجاد كردند. "

منبع عالی رتبه فوق الذکر در پایان گفت روسیه این اقدامات را هنگام انجام اقدامات متقارن در نظرخواهد گرفت.

پیش از این مشخص شده بود که در سال 2019 لندن بدون توضیح دلیل ، از صدور ویزا برای  چند روزنامه نگار روس امتناع ورزیده است ، که این یک نقض آشکار حقوق آنها است. ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ، با اظهار نظر در مورد این وضعیت  گفت که اصل اقدامات متقابل لغو نشده است.

یادآور می شویم مقامات استونی تهدید کرده ا ند که اگر کارمندان خبرگزاری اسپوتنیک تا 1 ژانویه 2020 دست از همکاری با خبرگزاری "راسیا سگودنیا"( "Rossiya Segodnya" )  نکشند تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. در این رابطه روزنامه نگاران اسپوتنیک نامه هایی از اداره پلیس و مرزبانی استونی  حاوی تهدید مستقیم به دادرسی کیفری علیه آنها دریافت کردند. استونی این اقدام خود را با تحریم هایی که اتحادیه اروپا در مارس 2014 علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه وقایع اوکراین وضع کرده بود، توجیه کرد.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه  با اظهارنظر درباره اوضاع پیرامون اسپوتنیک استونی ، گفت که مقامات روسیه برای پشتیبانی از فعالیت اسپوتنیک در کشورهای دیگر ، همه کارهای لازم  را انجام می دهند. مارگاریتا سیمونیان ، سردبیر خبرگزاری   Rossiya Segodnya و شبکه تلویزیونی راشا تودی ، در نامه خود خطاب به کرستی کالیولاید،  رئیس جمهور استونی ، خواستار شد که وی  اجازه دستگیری روزنامه نگاران را ندهد.

دفتر مطبوعاتی خبرگزاری  Rossiya Segodnya پیشتر اظهار داشته بود  این خبرگزاری اقدامات  مقامات استونی راخودسری ناهنجار  می داند و قصد دارد از سازمان ملل ، سازمان امنیت و همکاری اروپا ، شورای اروپا ، یونسکو و دادگاه اروپایی حقوق بشر تقاضا کند این نقض بی سابقه آزادی بیان را ارزیابی کرده و اقدامات لازم را برای تامین حق روزنامه نگاران برای انجام فعالیت های حرفه ای خود  انجام دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала