دژ آمریکاییان در سوریه به تصرف پلیس نظامی روسیه درآمد

© © Screenshot: TV Zvezdaدژ آمریکاییان در سوریه به تصرف پلیس نظامی روسیه درآمد
دژ آمریکاییان در سوریه به تصرف پلیس نظامی روسیه درآمد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس نظامی سوریه دژ تخلیه شده نظامیان آمریکا در نقطه مسکونی تل ثمین سوریه را به تصرف خود در آورد.

به گزارش اسپوتنیک، شهرک تل ثمین، یک منطقه استراتژیک در نقطه تقاطع جاده های متصل کننده شهر رقه با مرکز و شمال سوریه و همچنین شهرهای واقع در ساحل رودخانه فرات است.

آرمان مامبتوف، افسر پلیس نظامی روسیه پس از به اهتزاز در آمدن پرچم روسیه بر فراز دژ سابق آمریکایی ها گفت:"یگان ما  تا پایان روز مستقر شده و از همین امروز به گشت زنی و اجرای وظیفه  تامین امنیت مردم خواهد پرداخت".

تل ثمین در 26 کیلومتری رقه ، "پایتخت" سابق گروه  تروریستی حکومت اسلامی (داعش، گروهک ممنوعه در روسیه) واقع شده است. تا چند روز پیش این  دژ واقع در ساختمان مدرسه سابق تحت تصرف ارتش آمریکا  بود. مقامات سوریه پیش از این اظهار داشتند كه در حالی كه آمریکا این منطقه را کنترل می كرد ، شبه نظامیان با سلاح های خود در جاده های  همجوار رفت و آمد می کردند.

 شهر رقه - اسپوتنیک ایران
اولین گفتگوی ساکنان رقه سوریه با خبرنگاران روسیه

تروریست های داعش در بهار سال 2013 شهر باستانی سوریه رقه را  ، که مرکز استانی با همین نام است، تصرف  کردند و  حداقل 250 هزار نفر از ساکنان آنجا از آنجا گریختند. در سال 2014 رقه پایتخت داعش اعلام شد. اعدام ها در میدان مرکزی شهر رقه به نام النعیم انجام می شد. در این شهر و حومه  آن هنوز محل های دفن قربانیان شبه نظامیان کشف می شود.

در اکتبر سال 2017 ، نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت نیروی هوایی ائتلاف بین المللی ، رقه را پس از یک عملیات نظامی چند ماهه آزاد کردند. این شهر در جریان بمباران های گسترده و عملیات نیروهای کرد طرفدار آمریکا ویران  گردیده و هنوز بازسازی نشده است. در ماه اکتبر ، یگان های ارتش سوریه وارد رقه شده و پاسگاه های خود را در آنجا مستقر کردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала