تدوین تاکتیک جنگ اطلاعاتی آمریکا با روسیه

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airاعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه
اعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر مسکو برای "دخالت" در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در ایالات متحده تلاش ورزد، فرماندهی سایبری ارتش آمریکا تاکتیک جنگ اطلاعاتی علیه مقامات عالی رتبه و کارآفرینان بزرگ روسیه را تدوین خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه واشنگتن پست با استناد به منابع خود گزارش داده است.

به نوشته این نشریه ، فرماندهی سایبری ارتش آمریکا  اعضای هیئت حاکمه روسیه را هدف قرار خواهد داد . در عین حال یکی از منابع روزنامه آمریکایی گفت ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدف جنگ اطلاعاتی  نخواهد شد  زیرا چنین اقدامی بسیار تحریک آمیز خواهد بود.

ارتش امریکا در جنگ روانی سابقه طولانی دارد و  به عنوان مثال   می توان توزیع اعلامیه ها و شب نامه ها در عراق برای متقاعد کردن ارتش صدام حسین برای تسلیم شدن به ائتلاف  آمریکایی را ذکر کرد  اما اینترنت ، شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند گستردگی و دقت چنین تاکتیکی  را افزایش داده اند.

در ماه سپتامبر ، ژنرال استیون فاگارتی ، رئیس فرماندهی سایبری ارتش آمریكا ، گفت كه پنتاگون پیش از انتخابات سال 2020 به طور فعال نظریه جنگ اطلاعاتی در فضای سایبری را تدوین می کند . به گفته وی ، واشنگتن باید علناً اجرای چنین عملیاتی را به مخالفان خود اعلام کند ، زیرا این امر نشانگر آمادگی برای پاسخ دادن به عملیات مشابه خواهد بود.

رزمایش سایبری بزرگ ناتو - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگ سایبری و روابط روسیه و آمریکا

بررسی "دخالت" روسیه در انتخابات آمریکا

در ماه آوریل امسال  ، رابرت مولر ، دادستان ویژه آمریكا ، تحقیقات درباره به اصطلاح "دخالت روسیه" در انتخابات سال 2016 در ایالات متحده را به پایان رساند و به این نتیجه رسید كه چنین مداخلاتی از طریق شبكه های اجتماعی و از طریق حملات هكرها صورت گرفته است. در چارچوب این تحقیقات ، اتهاماتی وارد شده و مجازات هایی علیه تعدادی از افراد و شرکت های روسی اعمال  شده است. مسکو این اتهامات  را رد می کند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2020 برگزار می شود. در نوامبر سال جاری ، مقامات وزارت دادگستری ، وزارت دفاع ، اف بی آی و چند سازمان انتظامی دیگر ایالات متحده بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن اعلام شد روسیه ، چین و ایران سعی خواهند کرد در روند رای گیری در ایالات متحده مداخله کنند یا بر انتخاب رای دهندگان آمریکایی تأثیر بگذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала