به آب انداخته شدن زیردریایی اتمی جدید روسیه

© Photo / JSC PO SevmashЦеремония вывода АПЛ "Новосибирск" из эллинга АО "ПО "Севмаш"
Церемония вывода АПЛ Новосибирск из эллинга АО ПО Севмаш  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین زیردریایی اتمی تولید سریال طرح مدرنیزه شده "یاسن ـ ام" روسیه به نام "نووسیبیرسک" در کارخانه "سوماش" در شهر سورودوینسک به آب انداخته شد.

به گزارش اسپوتنیک، دریاسالار نیکلای یومنوف، فرمانده کل نیروی دریایی روسیه اعلام کرد دوره آموزشی خدمه زیردریایی اتمی جدید به پایان رسیده و آنها برای کار در آن آماده هستند.

آزمایش جدیدترین زیردریایی روسیه - اسپوتنیک ایران
آزمایش جدیدترین زیردریایی روسیه

قرار است زیردریایی اتمی "نووسیبیرسک" در سال 2020 به نیروی دریایی روسیه تحویل داده شود.

 پیش از این ، الكسی رحمانوف رئیس شرکت متحده  کشتی سازی روسیه  گفته بود  كه تعدادی از نقص های طراحی ، به ویژه موارد مرتبط با سیستم مدیریت در طرح "یاسن ـ ام"  کشف شده است. برای رفع نقایص موجود در" کازان"، اولین زیردریایی این طرح چهار یا  پنج سفر دریایی دیگر لازم است. تحویل زیردریایی کازان به نیروی دریایی روسیه نیز سال آینده انجام خواهد شد.

زیردریایی های اتمی چند منظوره کازان و نووسیبیرسک دارای وزن 13800 تن ، عمق غوطه وری 520 متر ، قابلیت کار مستقلانه 100 روزه و سرعت زیر آبی 31 گره دریایی هستند. تعداد خدمه آنها 64 نفر بوده و مسلح به مین های دریایی  ، اژدرهای 533 میلی متری و موشک های کروز و کالیبر و اونیکس هستند.

تغییرات در مقایسه با طرح 885 ، در رابطه با سامانه های جنگ الکترونیکی و تجهیزات و مواد مدرنیزه شده ای هستند که تولید کنندگان روسی تجویل داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала