چرا آلمانی‌ها ترامپ را بزرگترین تهدید تلقی می‌کنند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر چرا آلمانی‌ها ترامپ را بزرگترین تهدید تلقی می‌کنند
چرا آلمانی‌ها ترامپ را بزرگترین تهدید تلقی می‌کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلمانی‌ها معتقدند که دونالد ترامپ بیش از کیم جونگ اون جهان را تهدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج نظرسنجی که توسط شرکت تحقیقاتی آمریکایی YouGov، انجام شده و در آن بیش از دو هزار آلمانی شرکت داشتند، شهروندان این کشور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا را نسبت به رهبران کره شمالی و ایران، كیم جونگ اون و آیت الله علی خامنه‌ای، تهدید بیشتری برای صلح در جهان می‌دانند.

ترامپ تهدید کرد به ایران ضربه مهلکی وارد خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ تهدید کرد به ایران ضربه مهلکی وارد خواهد کرد

این بررسی نشان داد که 41٪ آلمانی ها ترامپ را خطرناک ترین رهبر جهان از بین پنج کشور ایالات متحده، روسیه، چین، کره شمالی و ایران می‌دانند. 17 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی کیم جونگ اون را تهدید اصلی جهان دانسته و 8 درصد نیز آیت الله خامنه‌ای و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به عنوان تهدیدی برای جهان دانستند. 7 درصد نیز شی جین پینگ، رهبر چین را انتخاب کردند.

استانیسلاو بیشوک، تحلیلگر سیاسی سازمان نظارت بین المللی CIS-EMO در مصاحبه با رادیو "اسپوتنیک" در خصوص نتایج این نظر سنجی گفت: ترامپ نگرانی‌های مختلفی را هم در بین آمریکایی‌ها و هم متحدان این کشور ایجاد می‌کند. اگرچه سیاست نظامی ترامپ بسیار آرامتر از اظهارات وی است، اما وی به عنوان رهبر یک قدرت پیشرو شناخته می‌شود و واضح است اینکه شخصی غیرقابل پیش بینی قدرت جهانی را کنترل کند، خطرناک است. اما هیچ کس به جز همسایگان نزدیک، کره شمالی را تهدیدی برای خود نمی‌داند. به این دلیل، مقایسه کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در مورد تهدید فرضی که آنها برای جهانیان ایجاد می‌کنند، دشوار است و در این مورد، موقعیت شهروندان آلمانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند کاملاً قابل درک است: نتایج از این واقعیت حاصل شده است که ترامپ جهانی است و کیم جونگ اون بسیار محلی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала