مذاکرات ایران، کویت و عربستان در خصوص توافق دریایی

© Fotolia / Peyman Kaiediمذاکرات ایران، کویت و عربستان در خصوص توافق دریایی
مذاکرات ایران، کویت و عربستان در خصوص توافق دریایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک رسانه کویتی از مذاکرات قریب الوقوع ایران، کویت و عربستان سعودی در خصوص توافق دریایی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه کویتی القبس روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه از مذاکرات قریب الوقوع ایران، کویت و عربستان سعودی در خصوص توافق دریایی خبر داد.

 اظهارنظر نخست‌وزیر کویت درباره طرح صلح هرمز ایران  - اسپوتنیک ایران
اظهارنظر نخست‌وزیر کویت درباره طرح صلح هرمز ایران

این روزنامه کویتی نوشت: به دنبال امضای توافقنامه دریایی بین کویت و عربستان، مذاکرات بین کویت و عربستان به عنوان یک طرف و ایران به عنوان طرف دوم در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

القبس در ادامه افزود: این منابع اعلام کردند که منطقه کم عمق دریایی در مجاورت منطقه حائل بین کویت و عربستان که روز سه‌شنبه (۲۴ دسامبر) دو کشور درباره آن توافق کردند، در شش مایلی خشکی قرار گرفته و از بندر الزور آغاز و در منطقه خشکی به پایان می‌رسد. این منابع گفتند که دو طرف کویتی و سعودی روز گذشته توافق کردند که تولیدات نفتی کویت در منطقه شمالی و تولیدات نفتی عربستان در منطقه جنوبی باشد و در صورت کم و زیاد شدن سهم‌ها تولیدات مساوی و در چارچوب عملیات مشترک دو کشور صورت گیرد.

این رسانه کویتی آورده است: تولیدات عربستان از میدان الوفره از طریق استخراج به وسیله لوله‌هایی که در بندر الزور قرار دارد، ادامه خواهد داشت و تولیدات شرکت "شفرون" در کویت نیز در چارچوب امتیازات توافق شده پنج ساله صورت خواهد گرفت و پس از پایان پنج سال درباره تمدید یا عدم تمدید آن تصمیم گیری می‌شود.

این روزنامه در انتها به نقل از منابع خود مدعی شد: مفاد توافقنامه مذکور شامل امتیازاتی است که منافع کویت را محقق می‌سازد و تلاش‌هایی نیز برای ازسرگیری تولیدات در سریع‌ترین زمان ممکن در جریان است اما با توجه به آماده‌سازی چاه‌ها و تعمیرات آن‌ها به دلیل وقفه طولانی در تولیدات، ازسرگیری تولیدات نیاز به زمان دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала