مبارزه با پولشویی در ایران؟

© Photo / Zahra Ahmadiمبارزه با پولشویی در ایران؟
مبارزه با پولشویی در ایران؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران امیدوار است که از لیست غیر همکار گروه ویژه اقدام مالی خارج شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، ایران امیدوار است که از لیست غیر همکار گروه ویژه اقدام مالی خارج شود.وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران اعلام نمود که اقدامات ایران در مبارزه با پولشویی، گسترده و عمیق بوده است.

وی در ادامه افزود:«اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و همچنین تعامل با گروه ویژه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف) را تاکنون کاملاً گسترده و اجرایی دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری کشورهای مستقل، ایران از لیست غیر همکار این گروه خارج شود.

گروه ویژه مبارزه با پولشویی و موشک های ایرانی - اسپوتنیک ایران
گروه ویژه مبارزه با پولشویی و موشک های ایرانی

ساختار های لازم برای مبارزه با پولشویی از جمله ارتقای جایگاه مرکز اطلاعات مالی و همچنین گسترش تعاملات و ارتباطات لازم میان مرکز مذکور با نهادهای بانکی، مؤسسات مالی، بازارهای غیر متشکل پولی، بورس، بیمه، گمرک، مالیات، شهرداری ها، ضابطان قضایی، دستگاه های نظارتی و ... صورت پذیرفته است.

مبارزه ایران با جرایم سازمان یافته در طول 40 سال گذشته از جمله قاچاق مواد مخدر و انهدام مکشوفات آن با صرف منابع گسترده مالی و انسانی ادامه داشته است و در این زمینه ایران کارنامه بسیار روشن و مشخصی دارد».

وزیر اقتصاد در خصوص دلایل عدم اطمینان برخی در ایران برای پیوستن به کنوانسیون های بین المللی پالرمو و سی اف تی اظهار داشت:« رئیس جمهوری آمریکا از توافق بین المللی برجام که حاصل سالها مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با 1+5 بود و این توافق طی مصوبه ای به تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز رسیده، به صورت یکجانبه و غیر قانونی خارج شد و بر خلاف حقوق بین الملل، استانداردهای بین المللی و معیارهای اف ای تی اف ظالمانه ترین، بی سابقه ترین و پیچیده ترین محدودیت ها را در مقابل مبادلات تجاری و مالی بین المللی مردم ایران حتی برای واردات کالاهای حیاتی مانند دارو و غذا قرار داد.یکی از ملاحظات مطرح شده در مجمع، اثر منفی اقدامات غیر قانونی آمریکا بر موضوع است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала