آیا بی سوادی در ایران ریشه کن شده است؟

© REUTERS / Bassam Khabiehآیا بی سوادی در ایران ریشه کن شده است؟
آیا بی سوادی در ایران ریشه کن شده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش ایران آمار بی سوادان در بازه سنی 10 تا 49 سال را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، علیرضا نخعی، معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش ایران به برنامه 5 ساله برای ریشه کنی بی سوادی اشاره و آمار بی سوادان در بازه سنی 10 تا 49 سال را دو میلیون نفر اعلام کرد.

وی در ادامه بیان داشت که با توجه به سر شماری، حدود دو میلیون بی‌سواد بین 10 تا 49 سال داریم که نباید بگذریم و باید برای آنها برنامه ریزی کنیم و در این رابطه سازمان نهضت سواد آموزی یک شناسایی دقیق و هدفمند برای ریشه کنی برنامه ریزی کرده است اما همه باید کمک کنند و یک برنامه 5 ساله برای آن در نظر گرفته شده و همراهی بین بخشی زیاد نیاز است. خوشبختانه دستگاه‌های مختلف پای کار هستند و اکنون با 35 دستگاه شوراهای سوادآموزی در استان‌ها تشکیل شده و حدود 8 هزار و 700 جلسه تا کنون در کشور در این خصوص برگزار شده است.

معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش ایران عنوان داشت: همه امکانات برای ثبت نام بی سوادان آماده است و برای امسال چیزی حدود 500 هزار نفر هدف گذاری شده است و تا کنون 400 هزار نفر حضور پیدا کرده‌اند.

نخعی گفت: پیش بینی ما این است تا 100 هزار کلاس درس افزایش پیدا کند که لازمه آن همکاری است مخصوصاً آنجا که بی سواد باید قدم بردارد بسیار مهم است و باید این انگیزه ایجاد شود و نهادهای مردمی در روستاها و جاهایی که بی سواد بیشتری هستند نیاز به همکاری است که راه را هموار کنند تا بیسوادی ریشه کن شود و طی 4 سال آینده شاهد محو بی سوادی در کشور باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала