ناتو خواستار بهبود رابطه با روسیه شد

© AFP 2023 / Paul J. Richardsناتو خواستار بهبود رابطه با روسیه شد
ناتو خواستار بهبود رابطه با روسیه شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل ناتو ضمن اعلام آمادگی برای گفت‌ و گو با رئیس‌ جمهور روسیه بر اهمیت تقویت روابط این ائتلاف با مسکو تأکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، ضمن اعلام آمادگی برای ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه، گفت که ناتو باید به دنبال گفت‌وگو و بهبود روابط خود با مسکو باشد.

پوتین: گسترش ناتو تهدیدی برای روسیه است - اسپوتنیک ایران
پوتین: گسترش ناتو تهدیدی برای روسیه است

وی در گفت‌ و گو با خبرگزاری آلمان تصریح کرد که اگر موقعیت مناسب باشد، دیدار با پوتین امکان پذیر است و تأکید کرد علیرغم روابط دشوار کشورهای ائتلاف ناتو با روسیه، گفت‌ و گو با مسکو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دبیرکل ناتو در این خصوص اذعان داشت: روسیه بزرگترین همسایه ما است. روسیه برای ماندن اینجاست و ما باید برای روابط بهتر با روسیه تلاش کنیم.

ناتو و روسیه در رابطه با تعدادی موضوعات مهم امنیتی و همچنین ساختار نظامی و سخت‌ افزاری این ائتلاف در امتداد مرز روسیه با یکدیگر دچار اختلاف هستند و همین مسائل اعتماد و همکاری دو طرفه را با مشکل مواجه ساخته است.

والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه، هفته گذشته هشدار داد که افزایش شمار و میزان رزمایش‌ های ناتو در سال جاری میلادی نمایانگر آن است که ائتلاف ناتو برای یک درگیری بزرگ آماده می‌ شود.

در طی 2 سال گذشته شمار رزمایش‌ های ناتو در شرق اروپا بیشتر شده و تا 2 برابر نیز افزایش یافته است. مسکو درباره اقدامات ناتو در شرق اروپا احساس نگرانی می کند و تاکید دارد که چنین اقداماتی را متوقف کند. از سال 2014 و پس از شدت گرفتن بحران کریمه تحرکات نظامی ناتو در مرزهای شرقی اروپا افزایش پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала