نامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای ظریف

© Flickr / jbdodaneربوده شدن 111 دختر دانش آموز در نیجریه
ربوده شدن 111 دختر دانش آموز در نیجریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حبس غیر قانونی شیخ ابراهیم زکزاکی را محکوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای، حبس غیرقانونی شیخ ابراهیم زکزاکی را محکوم کرده و خواستار پیگیری وزارت خارجه جمهوری اسلامی از مجامع بین المللی برای رفع محدودیت‌های اعمال شده و همچنین اقدام فوری برای آغاز درمان این عالم دینی شدند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به انتشار برخی اخبار مبنی بر انتقال شیخ ابراهیم زکزاکی به زندان به‌رغم وخامت وضعیت جسمانی، ضمن ابراز نگرانی شدید از به خطر افتادن سلامتی وی، مسئولیت عواقب تأخیر در معالجه و درمان شیخ زکزاکی و حبس غیرقانونی وی را متوجه دولت نیجریه می‌دانیم.

همچنین متذکر می شود: لازم است دولت نیجریه با پایان دادن به وضعیت کنونی و رفع محدودیت‌های نامشروع نسبت به این رهبر دینی، خدمات لازم پزشکی و درمانی را به ایشان ارائه کند. شایسته نیست دولتی که مدعی آزادی و متکفل حقوق شهروندان خود است، نسبت به کسی که جز صلاح کشور و مردم نیجریه را نمی‌خواهد تا این حد جفا کند.

در این بیانیه خاطر نشان می شود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دولت جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه وزیر محترم امور خارجه می‌خواهد با تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی برای رسیدگی به وضعیت این عالِم خیرخواه اقدام کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این بیانیه آورده اند: لازم است بدبینی و محدودیت‌های جائرانه از سوی مسئولان نیجریه نسبت به وی برطرف و به‌فوریت به وضعیت جسمی ایشان رسیدگی و از ایشان رفع محدودیت شود. بی‌شک استمرار این مواجهه غیرقانونی که در قالب رویکردهای امنیتی و خشن رخ نموده، شایسته ایشان و همراهانشان نیست.

شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه چهار سال پیش در پی حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله در شهر زاریا دستگیر شد. نیروهای امنیتی نیجریه سه فرزند شیخ زکزاکی را به قتل رساندند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала