زد و بند مجلس و دولت دلیل اعتراضات مردمی

© Sputnik / SHAآخرین جلسه علنی مجلس دهم در ایران + عکس
آخرین جلسه علنی مجلس دهم در ایران + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصطفی میرسلیم عضو تشخیص مصلحت نظام بیان داشت که مجلس با زد و بندش با دولت در مشکلات امروز ایران شریک است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در زمینه‌های عمومی صنعتی و اقتصادی در سال‌های اخیر بیشتر با راهبرد نامناسب یا فقدان سیاست، تقلاهایی انجام گرفته، آن هم به دست مدیرانی که شایستگی لازم را نداشته‌اند و معمولاً بر پیشبرد کارها نیز اعمال نظارت نشده و در نتیجه در بسیاری از موارد شاهدیم که ناکارآمدی بارز شده و ذهن مردم را به خود مشغول کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  به این سوال که با توجه به اینکه هر آنچه در کشور پیشرفت داشته‌ایم محصول فکر، تمرکز و اتکا به توان و ظرفیت‌های داخلی بوده است، آیا امکان دارد رویکرد مردم برای نجات کشور از «اعتماد به غرب» به «توجه به ظرفیت داخل» تغییر پیدا کند؟ اینطور پاسخ داد: دولت‌های یازدهم و دوازدهم در فکر پیشرفت بوده‌اند اما پیشرفت را در چهارچوب سازش با غرب میسر می‌دانسته‌اند لذا از ابتدا به فکر مذاکره با آمریکا و اروپا افتادند تا به زعم خودشان راه چنان پیشرفتی را هموار کنند، غافل از اینکه غربی‌ها اصلاً چشم ندارند استقلال و آزادی و پیشرفت ما را ببینند.

میرسلیم خاطر نشان کرد: تصویری که غربی‌ها از ایران برای خود ترسیم می‌کنند متأثر از جریانات دوران عقب ماندگی قاجار یا دوران سرسپردگی پهلوی است و افزود: آنها جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری مستقل و متکی به خود و مقتدر رقیب خود در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی، و در مقابل خود در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی می‌بینند و تمام همتشان را برای تضعیف ما با برنامه ریزی دقیق و چندجانبه گاهی مستقیم و گاهی از طریق برخی میثاق‌های مشکوک، بکار گرفته‌اند و این موضوع البته خوشبختانه با رفتار شفاف ترامپ و تبعیت منافقانۀ اروپا کاملاً برای همگان بر ملا شده و امروزه کمتر کسی است که در کشور ما راه نجات را جز در توجه به ظرفیت‌های خودمان یعنی درون‌زائی و همکاری با کشورهای دوست یعنی برونگرایی نبیند و نداند.

بودجه 99 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بودجه مقاومتی سال آینده؛ محرکی برای "شورش بنزینی" جدید در ایران

وی توضیح داد: دوران تعظیم نسبت به غربی‌ها به سر آمده است و کسانی که در چنان اندیشه‌ای به سر می‌برند خود را به خواب زده‌اند و بنابراین نمی‌توان آنها را بیدار کرد. آنها توانایی‌های خودمان را نادیده می‌گیرند و حتی تحقیر می‌کنند و متأسفانه از دیدن موفقیت‌های ما و پیشرفت جوانان با استعداد کشور غمگین می‌شوند و حتی در جمع خودشان به استهزاء آنها می‌پردازند و آنها را مسخره می‌کنند!

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره اینکه آیا ممکن است محصول اعتراض مردم و تمرکز اذهان عمومی برای برون رفت از مشکلات فعلی، به جریان سیاسی مقابل مجلس و دولت معطوف شود؟، توضیح داد: دولت در شش سال گذشته عدم خودباوری و ناکارآمدی را در ادارۀ شایسته امور کشور به اثبات رسانده است و فرصت‌های ارزشمندی را از جمهوری اسلامی بر باد داده است و از لحاظ اقتصادی موجب تنزل مقام ما در منطقه و در جهان شده است.

میرسلیم تاکید نمود که مجلس هم با زد و بندی که بسیاری از نمایندگان با برخی از دولتمردان داشته‌اند، عملاً با دولت مماشات کرده و بنابراین در مشکلاتی که برای کشور پدیدار شده و گریبان مردم را گرفته با دولت مسئولیت مشترک دارد، تاکید کرد: همین امور موجب اعتراض‌های بی سابقۀ مردم نجیب و شریف ما شده است و طبیعی است که مردم از جریان سیاسی پشتیبان آنها بیزاری بجویند و به دنبال افرادی باشند از میان خود مردم و معتقد به توانایی‌های خودی و پیروی صادقانه از رهبری در اجرای سیاست‌های مصوب و ابلاغی بویژه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، که شش سال آزگار است دست‌خوش دیوان‌سالاری دولتی شده و خیری از آن عاید مردم نشده است.

وی ادامه داد: شایسته نیست با این همه استعدادهای درخشان و امکانات خدادادی فراوان، بسیاری از جوانان مهاجرت کنند و گروه‌هایی از مردم ما در استضعاف و فلاکت به سر ببرند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала