ارتش سوریه حمله تروريست ها در ادلب را دفع کرد

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش سوریه حمله تروريست ها در ادلب را دفع کرد
ارتش سوریه حمله تروريست ها در ادلب را دفع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
6 سرباز روسیه در حمله ارتش سوریه به مهاجمان در ادلب کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر یوری بورنکوف ، رئیس مرکز آشتی طرفين در سوريه گفت: ارتش سوریه حمله صد تروريست گروه تحریر الشام (گروه ممنوعه در سوريه) را که سعی در عبور به سمت استان ادلب داشتند را دفع کرد. 

زندان های سوریه مملو از اعضای خارجی داعش - اسپوتنیک ایران
زندان های سوریه مملو از اعضای خارجی داعش

به گفته وی ، حدود ساعت 7 بعد از ظهر تروریست ها سعی کردند با کمک یک دستگاه زرهی تحت کنترل یک بمب گذار انتحاری ، به مواضع ارتش سوریه به شمال روستای سوکایات حمله کنند. اين حمله توسط ارتش سوريه دفع شد.

در اثر اصابت گلوله ، شش سرباز سوری کشته ، 13 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

مرکز آشتی طرفين از فرماندهان گروههای مسلح غیرقانونی خواسته است تا تحریکات را کنار بگذارند و برای حل مسالمت آمیز اوضاع در مناطق تحت کنترل خود، اقدام کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که ترکیه با روسیه همکاری می کند تا از حملات ارتش دولت سوریه در ادلب جلوگیری کند ؛ در این راستا روز دوشنبه ، هیئت ترک برای این منظور به مسکو سفر می کنند. 

اوایل پنجشنبه ، ارتش سوریه یک عملیات نظامی جدید را در جنوب شرقی استان ادلب آغاز کرد تا آخرین سنگر مهم گروه های تروریستی را از بین ببرد. اردوغان در خصوص این حملات گفت: "ترکیه با مشارکت روسیه در حال انجام همه کار برای متوقف کردن حملات در ادلب است. فردا ما هیاتی را به روسیه اعزام می کنیم ، مذاکرات را در آنجا برگزار می کنیم و مراحل بعدی اقدامات ما،مطابق با نتیجه این  سفر تعیین خواهد شد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала