فعالیت شرکت اپل برای توسعه فناوری ماهواره ای

© AFP 2023 / Don Emmertفعالیت شرکت اپل برای توسعه فناوری ماهواره ای
فعالیت شرکت اپل برای توسعه فناوری ماهواره ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت اپل یک گروه مخفی برای توسعه فناوری ماهواره ای ایجاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، شرکت اپل در حال سرمایه گذاری در زمینه پژوهش و توسعه فناوری های بی سیم و ماهواره ای است. شایعات می گویند که این شرکت کوپرتینویی، گروهی از محققین خود را به طور مخفیانه در این زمینه به کار گرفته، هرچند که هدف اصلی اپل از این سرمایه گذاری هنوز مشخص نیست.

اپل 5 مدل جدید آیفون را در سال 2020 وارد بازارمی کند - اسپوتنیک ایران
اپل 5 مدل جدید آیفون را در سال 2020 وارد بازارمی کند

برخی بر این باورند که اپل به دنبال روش های جدید جهت بهبود اتصال بین دستگاه ها از طریق ارتباطات مستقیم ماهواره ای است. به طور دقیق تر، این کمپانی قصد دارد تا به وسیله تابش، داده ها را به دستگاه ها منتقل کرده و به این ترتیب از اپراتورهای موبایل بی نیاز شود. عده ای دیگر معتقدند که فعالیت های اخیر اپل به منظور ایجاد یک شبکه جدید از دستگاه ها یا شاید بهبود دقت و قابلیت ردیابی مکان صورت می گیرند.

به نقل از سایت کلیک، این غول دنیای فناوری در طول پنج سال، گروهی از متخصصین عالم در حوزه ماهواره ها، هوافضا و طراحی آنتن را جمع آوری کرده و به استخدام خود درآورده است. با اینکه پروژه فناوری ماهواره ای اپل هنوز در مرحله ابتدایی بوده و حتی امکان کنار گذاشتن آن وجود دارد، اما جزو یکی از چند پروژه خاصی به شمار می آید که تیم کوک، مدیر عامل اپل شخصا به آن علاقه نشان داده است.

گروه مخفی فعال در پروژه فناوری ماهواره ای اپل، با رهبری مایکل ترلا و جان فنویک، دو مهندس هوافضای سابق آغاز به کار کرده که در آوریل سال 2017 به شرکت کوپرتینویی ملحق شدند. ترلا و فنویک متخصصین حوزه فناوری های ماهواره ای بوده و سرعت فعالیت آن ها در چند ماه گذشته افزایش یافته است.

علاوه بر این دو، نام افراد زبده دیگری از جمله مت اتوس (بنیان گذار موسسه پژوهشی اتوس و نامی شناخته شده در زمینه فناوری های بی سیم) و اشلی مور ویلیلامز (مدیر اجرایی کمپانی Aerospace و متخصص ارتباطات ماهواره ای) در گروه محرمانه اپل به چشم می خورد. این دو توسط دنیل الیس به این پروژه ملحق شده اند. جالب اینکه الیس قبلا در سمت مدیر اجرایی نتفلیکس، تجربه ساخت شبکه هایی را داشته که قادر به انتقال تابشی داده ها در مقیاس جهانی هستند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала