روش مصون ماندن بانوان در برابر سرطان سینه اعلام شد

© AP Photo / Andrew Harnikروش مصون ماندن بانوان در برابر سرطان سینه اعلام شد
روش مصون ماندن بانوان در برابر سرطان سینه اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان جامعه سرطان آمریکا در جریان مطالعات خود به این نتیجه رسیده اند که کاهش وزن واقعاً در پایین آمدن خطر ابتلا به سرطان سینه کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از EurekAlert!، مطالعات گذشته نیز نشانگر ارتباط بین سرطان و وزن اضافی  بوده اما متخصصان در جریان تحقیقات فعلی خود تصمیم گرفتند روشن کنند که آیا می توان احتمال ابتلا به سرطان را کاهش داد.

دانشمندان در جریان مطالعات خود اطلاعات مربوط به 180 هزار زن 50 ساله و بالاتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در طی ده سال ، وزن آنها سه بار اندازه گیری شد : در ابتدای آزمایش ، بعد از پنج و بعد از نه سال. نتایج مطالعات نشان داد که به موازات کاهش وزن شرکت کنندگان  در  آزمایش ، احتمال ابتلای آنها  به سرطان سینه کمتر می شد و  اگر این بانوان  قبلاً در معرض چنین خطری بودند ، با کاهش وزن احتمال ابتلای آنها  به سرطان کاهش می یافت .

لورن تراس، رهبر گروه دانشمندان گفت  نتایج ما نشان می دهد که حتی کاهش نه چندان زیاد وزن ​​، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان بالای 50 سال را کاهش می دهد."

در بین آن شرکت کنندگان در این آزمایش که دو تا چهار و نیم کیلوگرم کاهش وزن داشتند ، خطر ابتلا به سرطان 13 درصد کمتر شد . این رقم  برای کسانی که چهار و نیم تا نه کیلوگرم وزن کم کردند ،  16 درصد و  برای کسانی که بیش از نه کیلوگرم  وزن را از دست دادند  26 درصد بود. در عين حال ، حتی در بین كساني كه ابتدا لاغر و سپس  دوباره چاق شدند،  خطر ابتلا به سرطان در مقايسه با کسانی كه وزن بدن آنها تغییر نکرده بود، ، کاهش می یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала