اعلام تحریم های آمریکا علیه "جریان شمالی ـ 2"

© Sputnik / Sergey Guneevاعلام تحریم های آمریکا علیه "جریان شمالی ـ 2"
اعلام تحریم های آمریکا علیه جریان شمالی ـ 2 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد پس از امضای بودجه دفاعی این کشور تحریم های ایالات متحده علیه خط لوله گاز "جریان شمالی ـ 2" بلافاصله اعتبار پیدا کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است:  "پس از امضای قانون بودجه دفاعی توسط  رئیس جمهور ایالات متحده  در 20 دسامبر 2019 ، بند 7503 این قانون بلافاصله لازم الاجرا شد."

در این سند گفته می شود:" طرفهایی  که برای کشیدن لوله در دریا در عمق بیش از 100 فوت در چارچوب احداث خط لوله های گاز "جریان شمالی ـ 2" و "جریان ترک" (خط لوله گاز روسیه و ترکیه) کشتی فروخته، به اجاره داده یا واگذار کرده باشند، باید قطع فعالیت این کشتی ها در رابطه با کارهای ساختمانی مربوطه را تأمین کنند".

پیش از این ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده بودجه دفاعی این کشور را برای سال مالی 2020 امضا کرده بود. در این بودجه تحریم هایی علیه خط لوله گاز "جریان شمالی ـ 2" ، "مقابله با روسیه" و کمک های نظامی به اوکراین پیش بینی شده است.

خط لوله «جریان شمالی -2»، روسیه و آلمان را از طریق دریای بالتیک به یکدیگر پیوند می دهد و نه تنها نیازهای آلمان به گاز را تأمین خواهد کرد بلکه شبکه‌ای برای تحویل گاز به دیگر کشورها خواهد بود. حجم انتقال گاز این خط لوله 55 میلیارد متر مکعب  در سال از سواحل روسیه از طریق دریای بالتیک تا آلمان خواهد بود. این خط لوله از نقاط اقتصادی روسیه، فنلاند، سوئد، آلمان و دانمارک عبور می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала