ادامه بازداشت شهروندان اسرائیل در فرودگاه های مسکو

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه بازداشت شهروندان اسرائیل در فرودگاه های مسکو
ادامه بازداشت شهروندان اسرائیل در فرودگاه های مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی چند روز اخیر، برخی از اتباع اسرائیل که به مسکو سفر می کنند در فرودگاه های این شهر بازداشت و مورد بازجویی قرار می گیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، رسانه‌های اسرائیل شامگاه جمعه گزارش دادند در ادامه بازداشت و دیپورت اتباع این کشور از فرودگاه مسکو، گروهی دیگر از اسرائیلی‌ها در روسیه بازداشت شدند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از شبکه 12 تلویزیون اسرائیل، گروهی که «گردشگر» توصیف و معرفی شده‌اند و با پرواز «اِل اَل» وارد فرودگاه مسکو شده بودند، به مدت دو ساعت مورد بازجویی نیروهای امنیتی روسیه قرار گرفتند.

بازداشت حدود 40 شهروند اسرائیل در فرودگاه بین‌المللی مسکو - اسپوتنیک ایران
بازداشت حدود 40 شهروند اسرائیل در فرودگاه بین‌المللی مسکو

بر این اساس، گذرنامه‌های افراد مذکور توسط امنیت فرودگاه ضبط شده و بعد از بازجویی بدون اعلام دلیل، به برخی از آنها اجازه داده شد تا وارد روسیه شوند و برخی دیگر هنوز در بازداشت موقت به سر می‌برند.

این در حالی است که وزارت خارجه اسرائیل روز پنجشنبه گفته بود مشکلی را که با مسئولان روس بر سر اخراج اتباع این کشور از فرودگاه مسکو پیش آمده بود، برطرف کرده و به توافقی در این خصوص رسیده‌اند.

مدتی است که رسانه‌های اسرائیلی در گزارش‌هایی ادعا می‌کنند که هر چند روز یک بار تعدادی از اسرائیلی‌ها که به روسیه سفر می‌کنند، در فرودگاه‌های این کشور بازداشت می‌شوند و از آنها بازجویی به عمل می‌آید.

روز پنجشنبه نیز شبکه تلویزیونی «کان» گزارش داد که تمام سرنشینان یک هواپیمای مسافربری اسرائیلی که در مسکو فرود آمده بود، توسط پلیس روسیه بازداشت و سپس از مسکو دیپورت شدند .

سفارتخانه روسیه از پاسخ دادن به سوالات درباره این حوادث اجتناب کرده و به گفتن این جمله که از ابتدای سال 2019 تا اول دسامبر، تعداد 5771 گردشگر روسی که به اسرائیل سفر کرده بودند، توسط مقامات اسرائیلی در فرودگاه اجازه ورود پیدا نکرده و به کشورشان بازگردانده شدند.

این بحران جدید در حالی است که هنوز بحران قبلی بر سر بازداشت یک تبعه روس دراسرائیل و یک تبعه اسرائیلی در مسکو هنوز حل نشده است.

اسرائیل در سال 2015 یک تبعه روسی به نام «الکسی بورکوف» را به درخواست آمریکا و به اتهام ارتکاب جرائم اینترنتی از جمله هک رایانه‌های دولتی، در فرودگاه بن‌گورین بازداشت کرد و به درخواست‌های مکرر مسکو جهت آزادی وی پاسخ نداد. بعد از آن بود که دولت روسیه نیز در اردیبهشت ماه امسال (1398) یک تبعه اسرائیل به نام «نعما ایساخار» را به جرم حمل مواد مخدر در فرودگاه مسکو بازداشت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала