پیشنهاد ژاپن برای شکستن تحریم‌های آمریکا علیه ایران

© AP Photo / Ebrahim Norooziپیشنهاد ژاپن برای شکستن تحریم‌های آمریکا علیه ایران
پیشنهاد ژاپن برای شکستن تحریم‌های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران از پیشنهاد جدید توکیو برای شکستن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که به دعوت رسمی نخست وزیران مالزی و ژاپن به این دو کشور سفر کرده بود، امروز به تهران بازگشت.

ژاپن قصد ندارد به ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس بپیوندد - اسپوتنیک ایران
ژاپن قصد ندارد به ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس بپیوندد

روحانی که سخنانش توسط تلویزیون ملی ایران پخش می‌شد، با بیان اینکه هم ژاپنی‌ها و هم ایران در زمینه شکستن تحریم ایالات متحده پیشنهاد جدیدی دارند، اظهار داشت: ژاپنی‌ها، اروپایی‌ها و دیگران در این زمینه فعال هستند که تحریم‌ها را بشکنند و پیشنهادات و راه حل‌هایی دارند که با هم در این زمینه رایزنی داریم و معتقدیم شکستن تحریم و از بین بردن توطئه آمریکا در تحریم ایران یک کار ضروری، ملی و انقلابی بوده و وظیفه همه ماست که این تحریم را بشکنیم.

وی در ادامه گفت: در اصل تحریم چیزی است که به ضرر همه کشورهاست؛ تنها به ضرر ایران نیست؛ در واقع یک تصمیم باخت- باخت است که آمریکا در این زمینه به غلط تصمیم گرفته و محاسبات غلطی داشته است.

رئیس جمهور ایران همچنین تصریح کرد: ژاپنی ها اعلام کردند که قصد دارند در چابهار سرمایه گذاری کنند و آقای آبه اعلام کرد چابهار برایشان بسیار مهم است. مساله ترانزیت جنوب- شمال که از چابهار تا دریای خزر و از آن طرف تا ترکمنستان و از این طرف تا اینچه برون و در آینده آستارا امتداد می‌یابد، برای آنها بسیار اهمیت دارد.

View this post on Instagram

A post shared by عبدالناصر همتی (@abdolnaser_hemmati) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала