اعلام رقم جدید جمعیت جهان

© Photo / Roskosmos / Anton Shkaplerovاعلام رقم جدید جمعیت جهان
اعلام رقم جدید جمعیت جهان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک بنیاد آلمانی جمعیت فعلی جهان را حدود هفت میلیارد و ۷۵۰ میلیون نفر برآورد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بنیاد آلمانی جمعیت جهانی" (DSW خاطرنشان می سازد در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) حدود ۸۳ میلیون نفر به جمعیت جهان افزوده شده است.

در ماه آوریل سال جاری سازمان ملل هم در گزارشی به کمیته جمعیت و توسعه، ساکنان کره زمین را در همین حد تخمین زده بود.

از آنجایی که میانگین سن افراد در کره خاکی افزایش یافته و مرگ و میر کودکان نسبت به سده‌های گذشته کاهش یافته، انتظار می‌رود که رکورد هشت‌میلیاردی جمعیت در سال ۲۰۲۳ میلادی زده ‌شود و در سال ۲۰۵۰ به حدود ۱۰ میلیارد نفر برسد.

براساس گزارش بنیاد آلمانی در هر ثانیه به طور متوسط ۲.۶ نفر به جمعیت جهان افزوده می‌شود.

میزان زایمان در آفریقا از سایر نقاط جهان بیشتر است. در این قاره، زنان به طور متوسط ۴.۴ فرزند می‌زایند در حالی که میانگین زایمان در در سطح جهان ۲.۴ فرزند است.

براساس پیش‌بینی سازمان ملل ، جمعیت آفریقا که در حال حاضر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر است در سال ۲۰۵۰ میلادی به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

"رناته بهر"، مدیر بنیاد آلمانی جمعیت جهانی در این باره می‌گوید: علت اصلی رشد جمعیت در کشورهای جنوب صحرای آفریقا تعداد بالای حاملگی‌های ناخواسته است.

"بهر" ضمن تاکید بر این که، نیمی از زنان قاره آفریقا امکان جلوگیری از بارداری را ندارند اظهار داشت: زنان آفریقایی برخلاف همسرانشان خواهان فرزند کمتر هستند اما حق دخالت در برنامه‌ریزی خانواده را ندارند.

"بنیاد آلمانی جمعیت جهانی" در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند و مهم‌ترین هدفش کمک به تنظیم جمعیت است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала