عراقی‌ها کالای ایرانی را تحریم کردند +عکس، ویدئو

© Photo / Farsبازگشایی مرز ایران و عراق
بازگشایی مرز ایران و عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مردم عراق در ماه‌های گذشته کمپین " خلیها تخیس" به معنای "بگذارید بگندد" برای تحریم کالاهای ایرانی به راه انداختند، این موضوع با واکنش کاربران در فضای مجازی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در چند ماه اخیر مردم عراق با روش‌های مختلف اعتراض خود را نسبت به دخالت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورشان نشان می‌دهند. آنها اعتراض خود را با آتش زدن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف و تحریم کالاهایی که از سوی جمهوری اسلامی به این کشور صادر می‌شود، اعلام می‌کنند. عراقی‌ها برای تحریم کالای ایرانی کمپین‌های "خلیها تخیس" به معنای "بگذارید بگندد" را به راه انداختند و می‌گویند نباید هیچ وسیله‌ی ایرانی بخریم تا خراب بشوند و فروشنده‌ها دیگر وسیله‌ی ایرانی نیاورند و اقتصادشان ضربه بخورد.

View this post on Instagram

A post shared by تواناتک (@tavaanatech) on

احمد الکنانی عضو ائتلاف الفتح و نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگویی خبری در این‌باره عنوان کرد: «به طور قطع این کمپین توسط دشمنان ملت‌های عراق و ایران به راه افتاد و انتشار وسیعی نداشت چراکه اصلاً خواسته مردم عراق و معترضان حاضر در خیابان این موضوع نیست. در عراق افرادی نفوذی و مزدور وابسته به آمریکا، عربستان و امارات وجود دارند که با خط گرفتن از این کشورها به دنبال تحقق منافع آنها و ایجاد دشمنی میان دو کشور همسایه هستند.»

کاربران ایرانی نیز به شدت با این موضوع واکنش نشان دادند و عنوان می‌کنند طبق گفته‌های مسئولین قرار بر این بود عراق بازار محصولات ایرانی شود اما امروز شاهد تحریم این محصولات توسط عراقی‌ها هستیم. وقتی پول مردم ایران در عراق خرج می‌شود آنجا آباد می‌شود، بایستی مردم ایران به فقر کشیده شوند و آنها هم محصولات ایرانی را تحریم کنند. برخی از کاربران نیز عنوان می‌کنند اگر ایران میلیاردها دلار غرامت جنگ را از عراق گرفته بود اکنون با گستاخی مردمانش روبرو نبودیم. گروهی از کاربران عقیده دارند این کمپین‌ها با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد و دوام چندانی نخواهد داشت. جمعی از کاربران نیز معتقدند اگر جامعه ایران هم به همین صورت محصولات چینی را تحریم می‌کرد امروز با تعطیلی کارخانه‌ها و رکود اقتصادی در ایران مواجه نبودیم.

View this post on Instagram

A post shared by استان یزد (@ostaneyazd) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала