ترامپ خواستار آغاز فوری تشریفات استیضاح خود در مجلس سنا شد

© Sputnik / Ilya Pitalyev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور امریکا: ایران در هیچ مذاکره ای شکست نخورده
رئیس جمهور امریکا: ایران در هیچ مذاکره ای شکست نخورده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار آغاز فوری تشریفات استیضاح خود در مجلس سنا کنگره شد.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در توییتر نوشت:" پس از آن که  دمکرات ها دادرسی شایسته را برای من در مجلس نمایندگان را تأمین نکرده و نشست مربوطه را بدون حقوقدانان، بدون شاهدان و بدون هیچ چیزی برگزار کردند، حالا می خواهند به سنا دستور دهند که چگونه این روند را برگزار کند. کلّاً دموکرات ها دارای هیچ شاهد و مدرکی درباره هیچ چیزی نیستند و چنین مدارکی را هیچ گاه به دست نخواهند آورند. آنها می خواهند از این وضع خلاص شوند".

ترامپ یادآور شد هیچکدام از جمهوری خواهان از استیضاح وی حمایت نکرده است که نشانگر وحدت بی سابقه در بین هم حزبی های وی است.

رئیس جمهور آمریکا افزود :" دموکرات ها دارای چنان اسناد بدی در این قضیه هستند که حتی نمی خواهند به دادگاه بروند".

چارچوب و زمان محاکمه ترامپ در مجلس سنا هنوز مشخص نشده است. میچ مک کانل ، رهبر جمهوری خواهان  ، روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت که مجلس سنای کنگره از تعطیلات کریسمس در تاریخ 6 ژانویه باز خواهد گشت و قبل از این زمان، رای گیری در نظر گرفته نشده است.

روز چهارشنبه ، دموکرات ها در مجلس نمایندگان استیضاح ترامپ را در دو مورد اعلام کردند. این پرونده باید به مجلس سنا ارسال شود ، جایی که اکثریت جمهوری خواهان قصد تبرئه رئیس جمهور ایالات متحده را دارند.

در عین زمان ، نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان هنوز رسماً پرونده را به مجلس سنا منتقل نکرده است و گروه نمایندگان متهم کننده ترامپ در مجلس سنا را تعیین نکرده است. این به عنوان روشی برای اعمال فشار بر جمهوری خواهان با هدف موافقت با خواسته های دموکرات ها در مورد چارچوب محاکمه ترامپ ارزیابی  می شود.

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به استیضاح دونالد ترامپ چهل و پنجمین رییس جمهوری این کشور به اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "کارشکنی در تحقیقات کنگره" رای داد.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده، سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به صورت رسمی مورد استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رییسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала