پیش بینی توزیع رایگان پول در سراسر جهان

© Photo / Pixabay/Maklay62چرا خانم میلیونر 94 ساله نوه هایش را مجازات کرد؟
چرا خانم میلیونر 94 ساله نوه هایش  را  مجازات کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک کارشناس اقتصادی سوئیسی پیش بینی می کند ده سال آینده عصر "پول های هلی کوپتری" در اقتصاد جهانی خواهد بود که در واقع توزیع رایگان پول را در نظر می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، طبق پیش بینی ایو بونزون، مدیر سرمایه گذاری بانک سوئیسی Julius Baer، ادامه کاهش نرخ رشد اقتصادی در جهان بانک های مرکزی همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی را وادار خواهد کرد به نظریه چاپ و توزیع  اسکناس های هر چه بیشتر رو آوردند.

به گفته بونزون ، سیاست پولی فعلی دیگر موثر نیست و  دیگر نرخ های بهره صفر و حتی منفی و تخصیص بودجه به بخش مالی  مشکل را حل نمی کند.

بانکدار سوئیسی معتقد است بانک های مرکزی در عوض شروع به توزیع پول در بین همه شهروندان کرده و از این طریق باعث  رشد مصرف خواهند شد. این نوع "برگرداندن مالیات " باعث افزایش قدرت خرید گروه های کم درآمد مردم  خواهد شد

ایده "پول هلیکوپتری" توسط میلتون فریدمن ، برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 1969 مطرح شد. وی به عنوان مثال و تشبیه می گفت مثل این است که اسکناس ها از یک هلیکوپتر پخش شوند  و کسانی که آنها را پیدا می کنند به خرید بروند. این به شما امکان می دهد تورم را در راستای اهداف خود افزایش داده و  به اقتصاد رونق ببخشید.  

بونزون ضمن توضیح  پیشنهاد خود خاطرنشان كرد شهروندان باید مستقل از درآمداصلی خود  ، مبلغ مشخصی از پول را دریافت كنند  و  در این حالت اقشار فقر به طور نسبی پول بیشتری می گیرند . وی توصیه می کند این مفهوم را با درآمد اصلی بی قید و شرط اشتباه گرفته نشود  زیرا درآمد اصلی پرداخت وجوه ثابتی را در نظر می گیرد که به نیازها و وضعیت اقتصاد بستگی ندارد.

یادآور می شود در سال 2016 ، ری دالیو ، بنیانگذار شرکت مدیریت سرمایه گذاری Bridgewater ، درباره گذار قریب الوقوع به نظریه "پول هلیکوپتری" هشدار داد. وی بتازگی علت افزایش روز افزون نابرابری را دسترسی آسان ثروتمندان به پول اضافی نامیده است . به عقیده وی ، سیاست پولی فعلی امکان دسترسی نامحدود به پول را به ثروتمندان می دهد و آدمهای معمولی تاوان سرمایه گذاری های نادرست آنها  را می پردازند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала