سازمان ملل تهدید کارکنان اسپوتنیک در استونی را بررسی می کند

© Sputnik سازمان ملل تهدید کارکنان اسپوتنیک در استونی را بررسی می کند
 سازمان ملل تهدید کارکنان اسپوتنیک  در استونی را بررسی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد تلاش می ورزد از جزئیات وضع به وجود آمده در رابطه با تهدید کارکنان خبرگزاری اسپوتنیک در استونی با خبر شود.

به گزارش اسپوتنیک، آقای دوجاریک این مطلب را در یک کنفرانس خبری در پاسخ به درخواست تفسیر این وضع  اظهار داشته است.

یادآور می شویم مقامات استونی تهدید کرده ا ند که اگر کارمندان خبرگزاری اسپوتنیک تا 1 ژانویه 2020 دست از همکاری با خبرگزاری "راسیا سگودنیا"( "Rossiya Segodnya" )  نکشند تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. در این رابطه روزنامه نگاران اسپوتنیک نامه هایی از اداره پلیس و مرزبانی استونی  حاوی تهدید مستقیم به دادرسی کیفری علیه آنها دریافت کردند. استونی این اقدام خود را با تحریم هایی که اتحادیه اروپا در مارس 2014 علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه وقایع اوکراین وضع کرده بود، توجیه کرد.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه  با اظهارنظر درباره اوضاع پیرامون اسپوتنیک استونی ، گفت که مقامات روسیه برای پشتیبانی از فعالیت اسپوتنیک در کشورهای دیگر ، همه کارهای لازم  را انجام می دهند. مارگاریتا سیمونیان ، سردبیر خبرگزاری   Rossiya Segodnya و شبکه تلویزیونی راشا تودی ، در نامه خود خطاب به کرستی کالیولاید،  رئیس جمهور استونی ، خواستار شد که وی  اجازه دستگیری روزنامه نگاران را ندهد.

دفتر مطبوعاتی خبرگزاری  Rossiya Segodnya پیشتر اظهار داشته بود  این خبرگزاری اقدامات  مقامات استونی راخودسری ناهنجار  می داند و قصد دارد از سازمان ملل ، سازمان امنیت و همکاری اروپا ، شورای اروپا ، یونسکو و دادگاه اروپایی حقوق بشر تقاضا کند این نقض بی سابقه آزادی بیان را ارزیابی کرده و اقدامات لازم را برای تامین حق روزنامه نگاران برای انجام فعالیت های حرفه ای خود  انجام دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала