تعجب کاربران شبکه های اجتماعی از برگزاری مسابقه جهانی ورق بازی در عربستان +عکس

© AFP 2023 / Stringerقصد عربستان برای تبدیل قطر به جزیره
قصد عربستان برای تبدیل قطر به جزیره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ادامه اصلاحات جدید ولیعهد سعودی با برگزاری مسابقات جهانی ورق بازی در عربستان.

به گزارش اسپوتنیک، برگزاری مسابقات سراسری «ورق بازی» در عربستان سعودی برای اولین بار در سطح داخلی در سال گذشته در شهر ریاض، پایتخت این کشور شروع شد و حضور برخی مفتی‌های سعودی در این مسابقه در شبکه‌های اجتماعی بسیار جنجال‌برانگیز شد. با این وجود ۱۴ دسامبر «ترکی آل الشیخ» رئیس هیأت سرگرمی عربستان سعودی از برگزاری مسابقات جهانی ورق‌بازی در ابتدای سال ۲۰۲۰ خبر داد و گفت که در هماهنگی با فدراسیون ورزش‌های فکری، قرار است بزرگترین مسابقه ورق‌بازی جهان در قالب «جام ورق‌بازی ریاض» برگزار شود.
او همچنین از تمامی ورق‌بازان عربستان و جهان خواست تا در این مسابقه شرکت کنند، ضمن اینکه از برگزاری جشن هنری در منطقه الشرقیه که در دو شب برگزار خواهد شد، خبر داد.

View this post on Instagram

A post shared by روزنامه خبرجنوب (@khabarnewspaper) on

برگزاری «دیسکو حلال»، دعوت از خواننده‌های غربی برای شرکت در کنسرت‌های موسیقی و برگزاری جشنواره «موسم ریاض» که اخیرا به پایان رسیده، از جمله این اقدامات است که اعتراض بسیاری از مبلغان و روحانیون را برنگیخته و مخالفت بسیاری از آنان با این برنامه‌ها منجر به بازداشت آنها شده است.

View this post on Instagram

A post shared by jahanegardesh جهان گردش (@jahanegardesh) on

کاربران با نظرات مختلف از اصلاحات جدید ولیعهد سعودی اظهار نظر می‌کنند. آنها عنوان می‌کنند عربستان به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است و به زودی به پایان جاهلیت عرب نیز نزدیک خواهیم شد. برخی از کاربران نیز این مسابقه را بسیار سرگرم‌کننده می‌دانند ضمن اینکه عقیده دارند هیچ منافاتی با دین ندارد و مانند دزدی و اختلاس و بی‌حرمتی برخی مسئولین و نمایندگان در ایران خیانتی به مردم این کشور صورت نمی‌پذیرد. اما گروهی از کاربران این رفتار را نادرست می‌دانند و عقیده دارند چنین اسلامی اسلام دروغین است که ورق بازی را شرعی می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала