خودداری پلوسی از طرح فوری استیضاح ترامپ به سنا

© AP Photo / J. Scott Applewhiteخودداری پلوسی از طرح فوری استیضاح ترامپ به سنا
خودداری پلوسی از طرح فوری استیضاح ترامپ به سنا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ارسال فوری دو لایحه استیضاح رئیس‌ جمهوری آمریکا که با اکثریت آرا این مجلس تصویب شده بود، به مجلس سنا خودداری ورزید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی.ان.ان، این شبکه تلویزیونی روز پنجشنبه گزارش داد، که دموکرات ها نگران حالت این لایحه در مجلس سنا که کنترل آن با جمهوری خواهان است، هستند.

ترامپ: استیضاح من خودکشی سیاسی حزب دموکرات است  - اسپوتنیک ایران
ترامپ: استیضاح من خودکشی سیاسی دموکراتها است

گزارش پلوسی اندک زمانی پس از تصویب لایحه استیضاح دونالد ترامپ در صحن مجلس نمایندگان درپاسخ به خبرنگاران درباره عدم ارسال این لایحه به مجلس سنا گفت: در واقع خواسته ما ارسال استیضاح است، اما باید منتظر ماند و دید در آن سو مجلس سنا قرار است چه اتفاقی بیافتد.

سی ان ان افزود: برخی موارد  باعث شد تا دموکرات ها از ارسال فوری لایحه مصوب استیضاح شخص رئیس جمهوری را متوقف کنند، چراکه آنها می خواهند بدانند موضع جمهوری خواهان در برابر برخی از موضوعات خواسته شده در سنا از آن جمله درخواست دموکرات ها مبنی بر حضور "میک مولوانی" سرپرست کارکنان کاخ سفید بعنوان شاهد در جلسه دادگاهی ترامپ در صحن سنا چیست.

نانسی پلوسی پس از تصویب طرح استیضاح ترامپ گفته بود، دموکرات ها برای ارسال این طرح به سنا به صورت گروهی تصمیم گیری خواهند کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به استیضاح دونالد ترامپ چهل و پنجمین رییس جمهوری این کشور به اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "کارشکنی در تحقیقات کنگره" رای داد.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده، سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به صورت رسمی مورد استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رییسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала