حمله جنگنده‌های اسرائیل به شمال غرب غزه

© AFP 2023 / Bashar Talebحمله جنگنده‌های اسرائیل به شمال غرب غزه
حمله جنگنده‌های اسرائیل به شمال غرب غزه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده‌های اسرائیل به چندین هدف در نوار غزه از جمله پایگاه‌های شبه نظامیان فلسطینی در شمال غرب این منطقه حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، جنگنده‌های اسرائیل صبح امروز (پنجشنبه) چندین حمله علیه اهداف مختلف در نوار غزه انجام دادند که منجر به خسارت‌های زیادی به منازل غیرنظامیان در این منطقه شد.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، جنگنده‌های «اف ۱۶» در این حملات شرکت داشتند. 

بامداد امروز ارتش اسرائیل  مدعی شد، یک راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های یهودی نشین در مجاورت این منطقه شلیک شده اما در بالای شهرک یهودی نشین «سدیروت» رهگیری شده است.

شبکه «آی24 نیوز» نیز گزارش داد که جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل صبح امروز یک پایگاه متعلق به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش اسرائیل با ادعای اینکه حمله هوایی به پایگاه حماس در واکنش به پرتاب یک راکت در بامداد امروز به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک غزه بوده، گفت:‌ «حماس مسئول آن چیزی است که در نوار غزه رخ می‌دهد و بار عواقب اقدام علیه اسرائیلی‌ها را نیز باید به دوش بکشد».

آخرین درگیری جدید میان شبه نظامیان فلسطینی و اسرائیل به آبان ماه برمی‌گردد. درگیری‌های مذکور پس از آن آغاز شد که این رژیم در ۲۱ آبان ماه با هدف ترور فرماندهان جهاد اسلامی دو حمله جداگانه به غزه و دمشق داشت، در حمله به غزه منزل «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی به همراه همسرش کشته شد. در حمله دوم به دمشق «اکرم العجوری» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی که هدف این ترور بود آسیبی ندید اما پسرش «معاذ» کشته شد.

نیروهای فلسطینی بیش از چهارصد راکت و موشک به اسرائیل شلیک کردند و در حملات متقابل اسرائیل ۳۲ فلسطینی از جمله شش کودک و سه زن کشته و ۱۱۱ نفر دیگر مجروح شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала